reklama
 
 

Za leták se svou tváří Neumannová nedostane ani korunu

31. 3. 2008
Vrchní soud zrušil nárok omluvu i odškodné

Olomouc - Kateřina Neumannová nemá nárok ani na omluvu, ani na odškodnění 450 tisíc korun od firmy, která bez jejího souhlasu využila její podobiznu na reklamním letáku.

Vrchní soud v Olomouci v pondělí zrušil verdikt Krajského soudu v Brně, který lyžařce peníze přikřkl. Podle soudu by měla Neumannová nově prokázat, že žďárská firma PKS Mont reklamní letáky s jejím snímkem skutečně šířila.

"Žalovaná strana neprokázala, že letáky byly skutečně šířeny. Není také jasné, v jakém nákladu byly případně letáky šířeny. I to by měla žalovaná strana prokázat. Krajský soud by měl tyto nedostatky odstranit," řekl dnes předseda senátu Jan Zavrtálek.

Neumannová podala na firmu žalobu na ochranu osobnosti kvůli zneužití její podobizny na reklamních letácích společnosti.

Čtěte také:
Neumannová zneužita. Firma nechce platit za reklamu

Reklama bez souhlasu

Příčinou sporu byl leták firmy zabývající se výrobou oken, dveří a stěn, na kterém se objevila při sportovním výkonu podobizna Neumannové. Lyžařka však k jejímu použití nedala souhlas.

Firma spor předloni prohrála u brněnského krajského soudu, podle kterého se musí Neumannové omluvit a zaplatit náhradu ve výši 450 tisíc korun. Zástupci firmy se však proti verdiktu odvolali.

Soudci Vrchního soudu v Olomouci se snažili obě strany usmířit. Nabídku firmy, která chtěla spor uzavřít částkou ve výši 100 000 korun, právní zástupce Neumannové odmítl.

"Za smrt dítěte občanský zákoník přiznává 250 000 korun. Podívejte se na pocity rodiče, kterým někdo přejede dítě, a pocity Kateřiny Neumannové, která se podívá na fotku. Určité srovnání by tam mělo být," uvedl při sjednávání smíru předseda senátu Jan Zavrtálek.

Dohoda nebude. Boj pokračuje

Smír ale právní zástupce Neumannové odmítl.

"Zveřejněním podoby mé klientky bez jejího souhlasu došlo k tomu, že firma byla zvýhodněna na trhu a zasáhla do práv mé klientky. Kateřina Neumannová měla smlouvy s dalšími obchodními partnery, kteří po zhlédnutí tohoto letáku odmítli další smlouvu," uvedl právní zástupce lyžařky Jiří Vágner.

Podle zástupců firmy běžkyně na lyžích na něm není dobře identifikovatelná a že jako návrh vyrobili pouze tři exempláře letáku. Hájili se také tím, že měli již dříve uzavřenou řádnou smlouvu o reklamě.

"Nemohlo tak dojít ke zneužití její podobizny," uvedl právní zástupce firmy Petr Šír.

autor: Tomáš Fránek | 31. 3. 2008

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama