reklama
 
 

Neumannová zneužita. Firma nechce platit za reklamu

21. 3. 2008
Firma ze Ždáru připravila reklamní leták s Neumannovou

Brno - Až Vrchní soud v Olomouci rozhodne spor mezi Kateřinou Neumannovou a společností PSK Mont ze Ždáru nad Sázavou o využití podobizny Neumannové v reklamě.

Jde o další soudní spor mezi známou osobností a firmou o reklamu.

U soudů už skončila žaloba  Zdeňka Svěráka na společnost Bauhaus. Společnost bez Svěrákova svolení neoprávněně změnila a užila část verše jeho textu písně Dej cihlu k cihle pro své reklamní účely. Definitivní verdikt v tomto případě ale zatím nepadl.

Čtěte také:
Neumannová porušila zákon. Kvůli sněhu pro závodníky
Neumannová opět závodila a opět vítězně

Slevy s Neumannovou

Kvůli využití tváře v reklamní kampani se soudil také hokejista Robert Reichel. Tomu soud přisoudil sto tisíc korun za to že se jeho tvář objevila na billboardu v reklamní kampani Českého Telecomu - firmy, která byla hlavním partnerem hokejové extraligy.

Firma PSK Mont chtěla Kateřinu Neumannovou využít bez jejího souhlasu v reklamních letácích společnosti na výrobky společnosti. Tedy okna, dveře a stěny z plastu, dřeva a hliníku. V reklamním letáku byl s podobiznou Neumannové slogan.

"Prodlužujeme platnost mimořádné zimní slevy na naše okna až do konce května! Jako partnerovi lyžařských závodů Zlaté lyže v Novém Městě na Moravě nám dlouhá zima nevadí!"

Neumannová firmu zažalovala a první kolo sporu vyhrála. Krajský soud v Brně nařídil firmě, aby se omluvila a Neumannové zaplatila 450 tisíc korun.

Společnost ze Ždáru nad Sázavou s rozsudkem nesouhlasí a chce, aby jej zrušil Vrchní soud v Olomouci.

Nikdo ji nepozná

V odvolání firma uvedla, že osoba Neumannové je na letáku těžce poznatelná.

"Není tam nikde uvedeno ani její jméno, ani žádný slogan, který by se k její osobě vztahoval či kterým by propagovala služby či zboží firmy. U veřejnosti tedy tato podobizna by zcela určitě vzbuzovala pochybnosti, o koho se vůbec jedná," uvedla společnost v dovolání.

PSK Mont se navíc brání tím, že šlo pouze o návrh letáku, který nebyl použit pro reklamní účely. "Nemohlo tedy dojít k zásahu do osobnostních práv," uvedla firma v odvolání k Vrchnímu soud.

Ten spor začne posuzovat už příští týden.

autor: Tomáš Fránek | 21. 3. 2008

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama