Dacia ukázala nový Spring. Má zůstat nejlevnějším elektromobilem na trhu

Dacia ukázala nový Spring. Má zůstat nejlevnějším elektromobilem na trhu
Na obrázku působí robustně, ve skutečnosti má Spring na délku pouhých 3,7 metru.
Na přístrojové desce nezůstalo nic při starém.
Digitální štít pod volantem by měl být standardem.
Desetipalcový infotainment je součástí vyšší výbavy.
Foto: Dacia
Jakub Stehlík Jakub Stehlík
21. 2. 2024 16:06
Malá, elektrická Dacia prochází důkladným faceliftem už po třech letech výroby. Změny se dotkly nejen exteriéru, nová je i přístrojová deska s digitálním štítem, auto má větší kufr.

Na fotografiích by se dal nový Spring snadno zaměnit s mnohem větším Dusterem, oba působí robustně a pracují s novým designovým prvkem rumunské značky, písmenem ypsilon. To nyní tvoří světelný podpis denních světel, které plynule navazují na černou přední masku. Teprve v prolisu pod nimi se nacházejí hlavní světlomety, které jsou nově výhradně diodové, zatímco předchůdce svítil halogeny.

S délkou 3,7 je nový Spring dokonce o něco kratší než předchůdce, který je v Česku na trhu od roku 2021. Rozvor náprav však zůstává beze změny a prostor pro zavazadla se Rumunům podařilo dokonce o pár litrů zvětšit - nově má základní objem 308 litrů a se sklopenými zadními sedadly dokonce 1008 litrů.

Navyšováním objemu prošly i úložné prostory v interiéru, ať už ve dveřích či na přístrojové desce před spolujezdcem, kde jsou nyní dokonce hned dvě uzavíratelné schránky. Majitel Springu si nově může připlatit také za doplňkový zavazadelník pod přední kapotou. Takzvaný frunk má objem 35 litrů a dají se do něj složit například dobíjecí kabely.

Pokud něco na Springu opravdu prokouklo, pak je to přístrojová deska. Její ukazatele zcela podlehly digitalizaci, sedmipalcový přístrojový štít pod volantem má být napříště standardem.

Zato desetipalcová obrazovka s dotykovým ovládáním ve středu přístrojové desky naopak patří jen k vyšším výbavám. V té základní si řidič musí vystačit s vlastním mobilním telefonem, na který je zde přichystán praktický držák. Stejné řešení ostatně použila před několika lety Škoda Citigo a v praxi není vůbec špatné. Například mapové podklady v chytrém telefonu netřeba aktualizovat a dovedou mnohem pružněji reagovat na změny v provozu.

Do výbavy Springu přibyly také nové jízdní asistenty, jako například nouzové brzdění s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, ale i povinný zvukový asistent při překročení povolené rychlosti. Dacia však zároveň slibuje "kouzelné" tlačítko My Safety, jehož zmáčknutí otevře cestu k preferované konfiguraci asistentů, které si zde řidič přednastavil.

Ne všechno je ale na Springu nové, pokud jde o motory, ty zůstávají původní. Základní pohonná jednotka má výkon 45 koní a Spring s ní z nuly na stovku zrychlí za 20 vteřin. Větší smysl dává silnější verze se 65 koňmi, jež akceleruje o šest vteřin rychleji. Žádné změny nezaznamenala ani trakční baterie s nominální kapacitou 26,8 kWh.

O konkrétní ceně Dacia zatím mlčí, Spring však chce i nadále zůstat nejlevnějším elektromobilem na trhu. Současná generace je v nabídce za 576 400 korun a lze očekávat, že s novinkou to bude podobné. Už proto, že příští rok přibude elektrické Dacii konkurent v podobě Citroënu ë-C3, jehož cena má startovat na 20 tisících eurech, což je v současnosti lehce nad půl milionem korun. Omlazený Spring ale dorazí o něco dříve, první zákazníci by jej měli obdržet už letos v létě.

 

Právě se děje

Další zprávy