Jan Horák
18. 12. 2019 6:21
Firma Home Credit nejbohatšího Čecha Petra Kellnera podle zjištění Aktuálně.cz financovala tajnou kampaň, která měla vést ke zlepšení obrazu Číny v Česku. Za její peníze se PR agentura C&B Reputation management prostřednictvím novinářů, politiků či expertů snažila požadovaný obraz říše středu prosadit v médiích. Odhalení spustilo řadu politických reakcí, Aktuálně.cz přináší ty nejvýraznější.
Rudá chobotnice
Šéf poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek označil skrytou snahu Home Creditu vměšovat se do české veřejné debaty o Číně za "rudou chobotnici". Zájem nejbohatšího Čecha Petra Kellnera dehonestovat politiky s kritickým vztahem k říši středu je podle něj problém. Jeho reakce je tou nejsilnější, která z české politické scény ke zjištění Aktuálně.cz vzešla.
"Je to útok na demokracii a rozhodně bychom to neměli přehlížet," řekl v posledním vydání pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi. "Pokud se to zvrhne v to, že si takhle zahraniční společnosti z totalitních států budou platit v České republice kampaně - ostatně víme, že ve volební kampani je to zakázané -, tak si myslím, že to může být velká hrozba i pro fungování naší demokracie," dodal.