Proti raketám: Vládní heslo pro radarovou kampaň

ves
21. 9. 2007 17:52
Odpůrci radaru kampaň kritizují: Bude to propaganda
Někteří aktivisté demonstrovali s balónky.
Někteří aktivisté demonstrovali s balónky. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Vládní koordinátor pro uvažovanou stavbu radaru americké raketové základny v Brdech oznámil název informační kampaně, kterou vláda o základně povede.

Tomáš Klvaňa řekl, že byl zvolen název Proti raketám.

"Nakonec zvítězil tento název, protože kampaň chce vrátit diskusi tam, kde měla začít: K tomu, co je to protiraketová základna," řekl Klvaňa.

Klvaňa se na dnešní tiskové konferenci zaručil, že kampaň nemá propagovat stavbu radaru u nás. Patnáct milionů má podle něj posloužit k tomu, aby se každý, kdo o to má zájem, dozvěděl o radaru všechny dostupné údaje.

Tomáš Klvaňa
Tomáš Klvaňa | Foto: Tomáš Adamec

Odpůrci radaru z hnutí Ne základnám ale Klvaňovi nevěří.

"Vládní zmocněnec sice tvrdí, že kampaň nebude nikoho přesvědčovat, že bude pouze poskytovat informace. Ale o tom, jaké informace bude poskytovat jsme si měli možnost udělat obrázek již během uplynulých týdnů," uvedl Jan Tamáš, mluvčí iniciativy.

"Inzertní část nebude propagační pro radar, bude občany navádět na informační zdroje," řekl Milan Hejl z agentury AMI Communication, která má informování o radaru na starosti.

V kampani vládní názory slyšet budou. "Podle průzkumu STEM si jen 14 procent lidí myslí, že jsou více slyšet argumenty příznivců radaru. To chceme vyrovnat a dát prostor i vládě a jejím argumentům," říká Hejl.

Aktivistům z hnutí Ne základnám vadí i název, který kampaň dostala, prý mate lidi.

"Zavádějící je také název celé kampaně "Proti raketám", neboť ve snaze prosadit radar straší hrozbou raketového útoku na ČR, která i podle oficiálních dokumentů armády ČR není na pořadu dne. Navíc možným dvojsmyslným výkladem mate občany a maskuje skutečný záměr vlády prosadit umístění základny USA s radarem na území České republiky," uvedl mluvčí Ne základnám.

Informace na webu i DVD

Jádrem kampaně Proti raketám se má stát internetový server, kde mají být k dispozici informace, argumenty zastánců i odpůrců z řad odborníků a názory občanů. Chystá se i informační brožura a DVD.

Měl by o ně bát zájem. Na nedostatek informací o radaru si podle čerstvého průzkumu agentury STEM stěžuje 76 procent Čechů.

Klvaňův tým spolu s odborníky objíždí republiku a setkává se s lidmi, které radar zajímá. "Plánujeme navštívit všechny kraje, protože případný radar se rozhodně netýká jen oblasti Brd," řekl Klvaňa.

Kampaň má zasáhnout všechny občany, i ty, kteří nečtou noviny, nesledují zpravodajství a nezajímají se o politiku.

"Dejte nám šanci, v klidu si sedněte a utvořte si názor až na základě faktů," prosí Klvaňa.

 

Právě se děje

Další zprávy