"Při prověřování případu bylo zjištěno, že osmadvacetiletý muž jako strojvedoucí osobního vlaku po dojetí do stanice v Perninku na jednokolejné železniční trati neměl bez vážného důvodu splnit povinnosti uložené mu jízdním řádem a vnitřním předpisem provozovatele dané dráhy," popsala krajská policejní mluvčí Eva Valtová. Při odjezdu ze stanice podle vyšetřování neohlásil odjezd dispečerovi a nepočkal, až přijede protijedoucí vlak ze stanice Nové Hamry.
Na začátku letošního roku dospěla Drážní inspekce, která tragickou nehodu vyšetřovala, k závěru, že příčinou nehody bylo právě pochybení strojvůdce vlaku. K nehodě přispěla podle odborníků i absence zabezpečovacího systému. Ke stejnému závěru došla už dříve Správa železnic.
Nehoda u Perninku se stala v těžko přístupném místě a vyžádala si mimořádné nasazení všech složek záchranného systému, včetně vrtulníku letecké záchranné služby, a to i z Německa. Záchranářům pomáhali také místní, kteří poskytovali zraněným první pomoc a přenášeli je z těžce přístupného terénu.
Vlaky, které jely v době nárazu rychlostí asi 50 kilometrů v hodině, se čelně střetly, přičemž jedna ze souprav se nárazem posunula asi o 12 metrů. V obou vlacích cestovalo 33 lidí včetně personálu. Kromě dvou mrtvých si nehoda vyžádala devět středně a těžce zraněných a 15 lidí se zranilo lehce. Způsobená celková škoda byla odhadnuta na částku přesahující 25 milionů korun.