reklama
 
 

Pendolino opět zastavila porucha

11. 1. 2006 17:05
Zábřeh na Moravě - Potíže, které Českým drahám i cestujícím působí poruchy nových rychlovlaků Pendolino, nekončí. Souprava, která dnes ve 4:00 vyjela z Ostravy dojela do Prahy se zpožděním přes tři hodiny.

 

Vlak na lince z Prahy do Ostravy přerušil dnes dopoledne jízdu ve stanici Zábřeh na Moravě. Cestující museli využít náhradní spoj a rychlovlak byl přepraven zpět do Prahy.

Kvůli podobné závadě nedojel dopolední spoj rychlovlaku do Ostavy také v pondělí. Před dvěma dny souprava předčasně
zastavila v Července na Olomoucku.

"Rychlovlak ukončil jízdu kvůli drobné závadě na softwaru. Poruchy zatím bohužel nelze řešit na trati, musí být u toho výrobce, proto byl přepraven zpět do Prahy," řekl Aleš Ondrůj z tiskového oddělení Českých drah. "Je to mimořádná událost, je však třeba říci, že vlaky jsou uváděny do provozu, některé věci se ještě dolaďují. Nevypovídá to nic o snížené spolehlivosti, obecně jsou vysoce spolehlivé. O reklamaci v žádném případě neuvažujeme," dodal.

Cestující, kteří cestovali soupravou, přesedli v Zábřehu do vlaku EC Košičan. Kolika lidí se problémy dotkly, Ondrůj
nedokázal říci. Uvedl pouze, že dopolední spoje Pendolina patří k méně obsazeným. "Cestující mají nárok na kompenzaci, mohou žádat o navrácení poplatku 200 korun za rezervaci či 20 procent tarifu," uvedl Ondrůj.

Doplnil, že cestu z Ostravy do Prahy absolvoval místo Pendolina náhradní vlak složený z vozů IC a EC.

V pondělí zastavila rychlovlak Pendolino rovněž chyba v softwaru. Problémy se Pendolinu nevyhnuly ani o víkendu. V sobotu
rychlovlak srazil a usmrtil v Týnci nad Labem na Kolínsku staršího muže.

Od 3. do 5. ledna zase kvůli nehodě nákladního vlaku v Brodku u Přerova a neprůjezdné trati jezdilo Pendolino jen v úseku Praha - Olomouc a Přerov - Ostrava. Mezi Olomoucí a Přerovem cestující převážel autobus.

Soupravy Pendolino začaly na tratích Českých drah jezdit v listopadu loňského roku. Vlak spojuje pravidelně šestkrát denně Prahu přes Pardubice a Olomouc s Ostravou a dvakrát za den Prahu s Brnem a Břeclaví. Za sedm souprav rychlovlaku dráhy zaplatily téměř 4,4 miliardy korun.

autor: Red DOM, ČTK | 11. 1. 2006 17:05

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama