reklama
 
 
Komerční článek - toto je komerční sdělení, Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Nejvyšší představitelé státu předali ve Španělském sále Národní ceny

Foto: Komerční sdělení
Za účasti nejvyšších představitelů České republiky a řady dalších významných hostů byla v úterý večer předána prestižní ocenění Národní ceny kvality ČR a Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost. V Národní ceně kvality ČR se vítězem v podnikatelském sektoru stala společnost AHOLD CZECH REPUBLIC. Ve veřejném sektoru zvítězila ZEMĚDĚLSKÁ FAKULTA JIHOČESKÉ UNIVERZITY, v hodnocení podle modelu CAF MĚSTSKÁ ČÁST PRAHA 18. V Programu Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost vyhrála v podnikatelském sektoru společnost BROSE, ve veřejném sektoru KRAJSKÝ ÚŘAD LIBERECKÉHO KRAJE a TERAPEUTICKÉ CENTRUM MODRÉ DVEŘE.

Záštitu nad slavnostním večerem převzal a předat ocenění a pogratulovat vítězům přišel prezident České republiky Miloš Zeman, předseda Senátu PČR Milan Štěch a ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. Svou záštitu připojil i předseda vlády Bohuslav Sobotka a předseda poslanecké sněmovny Jan Hamáček. Vzhledem k významu předávaných ocenění se jejich udílení ujali i další představitelé státu: místopředseda Senátu PČR Přemysl Sobotka, místopředseda Poslanecké sněmovny PČR Petr Gazdík a řada dalších VIP hostů.

Národní ceny kvality jsou udělovány v 85 zemích světa podle stejných pravidel a jsou považovány za nejprestižnější ocenění, jaké může firma získat. Jsou však i skvělým nástrojem pro zlepšování všech činností organizace a pro nastoupení cesty k Business Excellenci.

"Národní ceny kvality nabízí možnost porovnat se s nejlepšími společnostmi a učit se z jejich zkušeností. Jsem přesvědčen, že je to velmi dobrá cesta jak zlepšit řízení firem i jejich konkurenceschopnost. Budu rád, když se naši podnikatelé i ostatní organizace více zapojí do programů Národní ceny kvality a využijí Model excelence EFQM v podobné míře, jako je to běžné třeba v zemích západní Evropy," řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Prestiž Národních cen kvality vyplývá z komplexnosti jejich hodnocení. Posuzují firmu jako celek ze všech možných pohledů a umožňují objektivně porovnat společnosti různých oborů i velikostí. Nejsou však jen prostým ohodnocením aktuálního stavu společnosti, ale současně pomáhají společnost přivést na cestu trvalého zlepšování.

"V hodnocení v Programu Národních cen kvality je využíván jeden z nejúspěšnějších manažerských nástrojů současnosti – Model Excelence EFQM. Model podrobně popíše stav firmy v jednotlivých oblastech její činnosti a ukáže jak silné stránky, tak příležitosti pro zlepšování. Tím se Národní ceny kvality odlišují od jakékoli jiné soutěže, protože jsou nejen prestižním oceněním, ale současně zlepšují řízení firmy, její konkurenceschopnost i hospodářské výsledky," vysvětlil Robert Szurman, státní tajemník v Ministerstvu průmyslu a obchodu a předseda Rady kvality ČR.

S přijetím vládního Národního akčního plánu společenské odpovědnosti (CSR) v loňském roce konečně začalo akcelerovat i dění v oblasti korektního podnikání, budování pozitivního vztahu firem ke společnosti a v dodržování principů udržitelného rozvoje. Významnou součástí tohoto plánu je i Program Národní ceny za společenskou odpovědnost, který nejenže oceňuje firmy, které v této oblasti uspěly, ale také pomáhá koncept společenské odpovědnosti ve firmě či organizaci efektivně zavádět.

"Společenská odpovědnost se v naší zemi v posledních letech konečně rozvíjí a dohání ztrátu, kterou máme ve srovnání s nejvyspělejšími zeměmi světa. Nejen Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost, ale i zapojování menších a regionálních firem v Cenách hejtmana a v programu Podnikáme odpovědně a také letošní založení Národní sítě UN Global Compact vytváří podmínky pro rychlejší rozvoj společenské odpovědnosti a správný přístup k této problematice. To v konečném důsledku povede k rozvoji podnikání v souladu s potřebami společnosti a zásadami udržitelného rozvoje," představil aktivity Rady kvality ČR na poli společenské odpovědnosti Robert Szurman.

Význam CSR roste v celém světě a má stoupající vliv nejen na plnění zásad udržitelného rozvoje.  Rostou i přímé dopady na nákupní chování mladé generace a tím i na konkurenceschopnost a profitabilitu firem. Stále více zákazníků se zajímá o to, jak firmy chrání životní prostředí, jak se chovají k partnerům a zaměstnancům, jak se zapojují do dobročinných kulturních, sportovních a společenských aktivit a podle toho mění své preference při nákupu. Nakoupené zboží se stává součástí životního stylu i image mnoha lidí a s dobrou image se neslučují výrobky od firem se špatnou pověstí. Proto nabízí Rada kvality i programy určené menším, nebo regionálně působícím firmám. Jsou to Ceny hejtmana, udělované už ve 4 krajích a letošní novinka – Cena za společenskou odpovědnost – Podnikáme odpovědně, jejíž první vítězové byli také dekorováni na Pražském hradě.

Další informace: www.narodnicena.cz

reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama