Nagyová užívala kód krteček, Nečase tlačila k rozvodu

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
14. 6. 2013 17:02
Exkluzivně: Plné znění obvinění úřednice Jany Nagyové. I s odposlechy
Foto: Aktuálně.cz

Upozornění Deníku Insider se podařilo získat dokumenty, které v detailu osvětlují roli jedné z klíčových postav v současné aféře - Jany Nagyové, premiérovy pravé ruky z Úřadu vlády.

Insider autentické dokumenty, které obsahují i některé odposlechy, otiskl v plném znění dnes v 16:00. Redakce pouze zatmavila osobní údaje jednotlivých protagonistů.

Co z textů vyčtete?

POMĚR

Vyšetřovatelé mají celkem jasno v tom, jaká je povaha "přátelství" mezi Petrem Nečasem a jeho pravou rukou. (V dokumentu na STR. 2)

Nečas vždy vehementně popíral, že by jej s šéfkou jeho kabinetu pojil víc než pracovní vztah. Státní zástupce Rostislav Bajger ovšem natvrdo píše o poměru. To když nastiňuje motivy, proč si vysoká státní úřednice měla u vojenské rozvědky objednat sledování (dosud ještě) manželky premiéra.

Nagyová podle Bajgera využila "... svého vlivu vyplývajícího zejména z osobního poměru se současným předsedou vlády České republiky RNDr. Petrem Nečasem."

Jinde se píše, že Nagyová tlačila Nečase k rozvodu. (STRANA 18)

KRTEČKOVÉ

Kódované řeči aktérů kauzy věnoval Insider zvláštní článek. V dokumentu svou pozornost upřete třeba na STRANY 14, 15 (umělý pes, psí žrádlo atd.) či STRANU 16 (krtečkové).

NOVÁ JMÉNA

Na STRANĚ 7 začíná rekonstrukce, jak se celý případ zrodil. Vše začalo vyšetřováním někdejšího náměstka Vrchního státního zastupitelství v Praze Libora Grygárka kvůli možnému zneužití pravomoci úřední osoby.

A v této části dokumentu pak naleznete jména, o kterých se dosud v aféře nemluvilo, nebo nebyla potvrzena. Jmenujme například politika ODS Tomáše Hrdličku, který bývá spojován s pražskými kmotry, nebo Jiřího Tomana z pražského magistrátu...

 

Právě se děje

Aktualizováno před 12 minutami

Dálnice D1 na Benešovsku byla hodinu neprůjezdná, ve směru na Brno se srazila dvě auta

Dopravní nehoda u Trhového Štěpánova v úterý zhruba na hodinu zastavila provoz na dálnici D1 ve směru na Brno. Kvůli srážce nákladního a osobního auta byl přerušený provoz mezi sjezdem číslo 49 u Psářů a sjezdem číslo 56 u Soutic. Jeden člověk byl zraněn. Vyplynulo to z informací Národního dopravního informačního centra a krajských hasičů.

Nehoda na 56. kilometru uzavřela dálnici D1 kolem 6:30. Podle mluvčí středočeských hasičů Terezy Fliegerové narazilo osobní auto do nákladního. "Bylo tam nějaké lehčí zranění. Hasiči nikoho nevyprošťovali, ale poskytli předlékařské ošetření," uvedla Fliegerová. Provoz na dálnici byl podle Národního dopravního informačního centra obnoven kolem 07:30.

Na místě kromě hasičů zasahovali také policisté a záchranáři. "Zraněný byl ošetřen. Jeho zdravotní stav nevyžadoval převoz do zdravotnického zařízení, takže byl ponechán na místě," řekla mluvčí krajské záchranné služby Petra Effenbergerová.

Zdroj: ČTK
před 38 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy