Krejčířově ženě svitla šance na vilu v Černošicích, zastal se jí Nejvyšší soud

ČTK ČTK
19. 12. 2015 20:37
Nejvyšší soud vyhověl dovolání manželky kontroverzního podnikatele Radovana Krejčíře. Ta tak získala šanci na zisk vily v Černošicích nedaleko Prahy. Objekt kvůli Krejčířovým závazkům obstavil exekutor, Krejčířová však s prodejem nesouhlasí a snaží se vilu z exekuce vyloučit.
Foto: Ludvík Hradilek

Praha/Brno - Právní bitva o další osud vily, která patřila kontroverznímu podnikateli Radovanu Krejčířovi, se znovu zkomplikovala. Nejvyšší soud podle České televize vyhověl dovolání jeho manželky Kateřiny, na kterou je stavba v Černošicích u Prahy v současnosti psaná. Objekt kvůli Krejčířovým závazkům obstavil exekutor, Krejčířová však s prodejem nesouhlasí a snaží se vilu z exekuce vyloučit.

Krejčířova manželka už dříve uvedla, že nemovitost koupila za 23 milionů korun, které dostala od Krejčířova otce. Justice tomu neuvěřila. Vilu označila za společné jmění manželů, na které se exekuce vztahuje. Stížnost Krejčířové loni odmítl Ústavní soud.

Podle nového rozhodnutí NS ale justice chybovala, když nepoučila Krejčířovou o možnosti předložit další důkazy. "Pokud soudy dospěly k závěru, že určitá svědecká výpověď je nevěrohodná, tak o tom měly žalobkyni poučit a poučit ji

o tom, že tato výpověď neprokazuje její tvrzení a měla by označit jiné důkazy," Česká televize advokátku Lenku Balkovou.

Kauza se vleče čtyři roky

Z databáze InfoSoud je patrné, že exekuční spis ležel u soudu od ledna do listopadu. Rozsudek ale ještě není v plném znění veřejnosti k dispozici. Celá exekuční kauza se vleče od roku 2011.

Věřitelem je společnost Frymis z Frýdku-Místku, která vystupovala jako poškozená v případu podvodných transakcí s akciemi Teplárny Otrokovice. Výše pohledávky je 47,8 milionu korun plus příslušenství. Krejčíř čelí i dalším exekučním řízením.

Podvod s akciemi otrokovické teplárny je jen jednou z Krejčířových trestních kauz. České soudy mu postupně uložily souhrnný patnáctiletý trest. Miliardář ovšem v červnu 2005 utekl policii při domovní prohlídce černošické vily. Od dubna 2007 pobývá v Jihoafrické republice. Momentálně tam čeká ve vazbě na oznámení trestu za pokus o vraždu, únos a pokus o přechovávání narkotik.

 

Právě se děje

před 20 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy