Televize musí podle verdiktu úřadu zakázku za dvanáct a půl miliónu korun zrušit a celou ji zopakovat.
Na výběrové řízení si stěžovala společnost Charouz, která byla jedním ze čtyř uchazečů, jež výběrová komise z tendru vyřadila.
Souboj značek
Ve výběrovém řízení se o zakázku ucházelo pět firem, které nabízely pro studia v Praze, Brně a Ostravě automobily Volkswagen a Ford. A právě technické požadavky včetně počtu míst v jednotlivých automobilech podle zástupců společnost Charouz nabízející vozy Ford zvýhodňovaly firmy dodávající automobily Volkswagen.
Antimonopolní úřad dospěl k závěru, že zakázka byla netransparentní. "Není zřejmé, jakým způsobem zadavatel ověřil splnění požadovaného počtu míst u vozidel nabízených vítězným uchazečem," uvedl antimonopolní úřad v rozhodnutí o zrušení výsledků soutěže.
Televize, která si najala na výběr aut specializovanou firmu, se bránila tím, že při stanovení podmínek vycházela z toho, co potřebuje v denním provozu a také dosavadními zkušenostmi se svým vozovým parkem.
Úspěšná televize
Za poslední tři roky antimonopolní úřad prověřoval šest zakázek zadaných Českou televizí. Kromě té nynější zrušil zakázku ještě v jednom případě, u ostatních buď nezjistil, že by byl porušen zákon, nebo je z formálních důvodů zastavil.
Antimonopolní úřad už prověřoval také zakázky, které zadávaly další veřejnoprávní instituce působící na mediálním trhu jako je Český rozhlas nebo Česká tisková kancelář.
Český rozhlas musel například dvakrát zrušit výběr mobilního operátora.