Patnáct světových značek, které se nově zabydlely v Česku. Podívejte se, o které jde

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 17. 7. 2022 10:14
Do Česka vstoupilo letos už 15 nových značek. Podle dat společnosti Cushman & Wakefield, která situaci na tuzemském trhu pravidelně mapuje, je to za pololetí nejvíce od roku 2018. Většina značek si tradičně ke svému působení vybrala Prahu, šlo hlavně o prodejce oblečení a doplňků, nejčastěji z Francie. Podívejte se, o které obchody se už český trh letos stihl rozrůst.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Shutterstock

Česko trápí vysoké ceny

Trochu jinak ovšem mluví analytici. Ceny v Česku totiž stoupají strmě vzhůru, inflace dosahuje již 17,2 procenta a mnozí experti hlásí, že lidé postupně o chuť utrácet přicházejí. 

Je to patrné i na statistických datech u životně zbytných kategorií maloobchodu - jako jsou právě oděvy, volnočasové aktivity nebo třeba pohostinství.

Konkrétně u tržeb v obchodech s oděvy a obuví došlo v květnu v meziročním srovnání k poklesu o 15,3 procenta a s výrobky pro kulturu a rekreaci o 14,8 procenta. Je ovšem nutné podotknout, že právě tyto kategorie zažily po koronavirových lockdownech největší nával zákazníků, což způsobilo vysokou srovnávací základnu.

Analytici mají i tak zato, že zdražování by se v těchto kategoriích mělo postupně zastavit - kvůli menšímu zájmu zákazníků. "Zde lze očekávat znatelný úbytek spotřebitelské poptávky, jelikož kupní síla Čechů se bude postupně vyčerpávat, což omezí schopnost prodejců navyšovat ceny," vysvětluje analytik společnosti Cyrrus Vít Hradil.

 

Právě se děje

Další zprávy