reklama

Získal Facebook vaše peníze? Dokázal to u pětiny lidí

10. 6. 2012 13:52

Aktuální reklamní aktivity Facebooku mají minimální dopad

//cdn.i0.cz/public-data/b5/71/1e069acb3af4b7ce56e44d92047d_r16:9_w480_h270_gi:photo:440416.jpg Foto: Reuters

San Francisco - Čtyři z pěti uživatelů Facebooku si nikdy na serveru nekoupili žádnou službu ani aplikaci, ukázal výzkum společnosti Ipsos a agentury Reuters. Podle autorů je to další znamení, že americká skupina musí změnit přístup, pokud chce od svých devíti set milionů zákazníků získat nějaké peníze.

"Je tedy patrné, že Facebook má co dělat, aby byla jeho inzerce efektivnější a více odpovídala tomu, co lidé chtějí," komentuje analytička firmy eMarketer Debra Williamson.

O tom, že aktuální reklamní aktivity Facebooku mají minimální dopad, svědčí také, že největší americká automobilka a třetí největší inzerent v USA General Motors minulý měsíc oznámil, že spolupráci s Facebookem končí.

Provozovatel sociální sítě se odmítl ke zprávě vyjádřit, pouze odkázal na úspěšné případy. Například Nutella měla po zveřejnění své reklamy na Facebooku zvýšit tržby o 15 procent.

Zároveň jeho zástupci zdůrazňují, že měření efektivity nemusí být v tomto případě přesné, jelikož reklama spíše než okamžité nákupy ovlivňuje budoucí chování zákazníků.

Vstup na burzu lidi nepřilákal. Spíše naopak

Z šetření také vyplynula další věc, před níž analytici varovali v okamžiku vstupu Facebooku na burzu, který provázela výrazně nadsazená upisovací cena akcií. Nejen že se hlavní trhy v Evropě a Severní Americe nasytily a uživatelů tu přibývá stále pomalejším tempem. Ti stávající ale ztrácejí zájem.

Podle Reuters tráví 34 procent respondentů méně času online než před půl rokem. Jako nejčastější důvod přitom uvedli, že je Facebook nudný, nic jim nedává a že není užitečný. K nárůstu naopak došlo pouze u pětiny dotázaných.

"Zjištěná data potvrzují obavy investorů, zda je Facebook schopen vydělat peníze," komentuje Reuters a připomíná, že z počátečních 38 dolarů klesly akcie firmy během dvou týdnů téměř o třetinu pod 30 dolarů za kus.

Neúspěch první emise přitom nedůvěru uživatelů ještě prohloubil, ukazují čísla. Okolo 44 procent osob uvedlo, že se jejich nedůvěra k Facebooku po váhavém vstupu na burzu snížila.

  • Vůbec nejsdílenějším článkem byly satelitní fotografie jaderné elektrárny v japonské Fukušimě před a po zemětřesení, zveřejněné na serveru americké televize CNN: http://www.nytimes.com/interactive/2011/03/13/world/asia/satellite-photos-japan-before-and-after-tsunami.html
  • Sloupek Rona Clarka na CNN reflektuje problémy amerického školství, ze kterého odcházejí nejlepší učitelé, kteří nevydrží neustálé konflikty s rodiči svých žáků. "Buďte partnery, ne odpůrci," vyzývá Clark rodiče  v článku nazvaném Co učitelé opravdu chtějí říct rodičům: http://edition.cnn.com/2011/09/06/living/teachers-want-to-tell-parents/index.html
  • Ne, vaše znamení zvěrokruhu se nezměnilo, uklidňovala CNN čtenáře ve třetím nejsdílenějším článku loňského roku. Reagovala tak na článek  Minneapolis Star Tribune, podle kterého se znamení kvůli pohybu Země posunula a už neplatí tak, jak dříve. Je to pravda, ale taky ne, vysvětluje CNN. Noviny totiž spletly dohromady dva zvěrokruhy - tropický, který se nemění, a siderický, který se posouvá: http://news.blogs.cnn.com/2011/01/13/no-your-zodiac-sign-hasnt-changed/
  • Sloupkař LZ Granderson se na CNN obul do rodičů, kteří oblékají děti do příliš vyzývavých sexy oblečků. "Bylo vidět opálené bříško, hlavně díky krátké halence a těsným kalhotám posazeným nízko na bedrech. A třešnička na dortu? Na zadečku měla nápis 'K nakousnutí'," popisuje setkání s osmiletou holčičkou s naondulovanými vlasy a namalovanými rty. A je z toho čtvrtý nejsdílenější článek v USA: http://edition.cnn.com/2011/OPINION/04/19/granderson.children.dress/index.html
Galerie (10)

Nejsdílenější články Facebooku v roce 2011, podívejte na ně

Autor: David Slížek

autor: Tereza Holanová

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
 
reklama