reklama

Zrušíme zákaz pro děti, plánuje Facebook. Ale s dozorem

9. 6. 2012 11:00

Nárůst nových uživatelů oslabuje. Sociální síť hledá způsob, jak přitáhnout další

//cdn.i0.cz/public-data/61/0e/8d749d5d3faf8ca5a64f8b001b50_r16:9_w480_h270_gi:photo:451801.jpg Foto: Thinkstock

San Francisco - Facebook nastínil, jak přitáhne další uživatele, kterých mu rok od roku přibývá stále méně. Nově by měl povolit zakládání profilů i dětem, kterým je méně než třináct let.

Úplně volné přihlašování nebude možné ani po rozvolnění pravidel. Jak informuje list The Wall Street Journal, mladí uživatelé budou potřebovat souhlas rodičů. Jejich účet bude navíc s tím rodičovským propojený, takže děti v síti nezískají úplnou volnost. Rodiče budou moct rozhodovat například o tom, koho si jejich potomek přidá do přátel, nebo jaké aplikace jsou bezpečné.

Děti mají profily už dnes

V současné době je Facebook oficiálně určen pro uživatele od třinácti let. Jak zástupci společnosti připouštějí, toto pravidlo nelze úplně pohlídat, protože mnoho školáků záměrně uvádí vyšší věk.

Podle amerických průzkumů v roce 2011 používalo web okolo sedmi a půl milionu dětí, jimž bylo dvanáct nebo méně. Studie, kterou sestavili američtí profesoři, zároveň ukázala, že více než dvě třetiny rodičů o aktivitě těchto nezletilců na sociálním serveru věděly a souhlasily s ní.

Samotný Facebook přitom nyní na svých stránkách zdůrazňuje: "Zadání falešných údajů při vytváření účtu je vždy považováno za porušení Prohlášení o právech a povinnostech." Kromě toho poskytuje rodičům návod, jak mladšímu dítěti pomoci účet zrušit.

Jak zástupci firmy potvrdili, o tom, jak umožnit dětem být online bez rizik, aktuálně jednají s akcionáři, regulátory či politiky. Plánovaný krok může narazit na Zákon o internetové ochraně dětí (COPPA). Ten vymezuje, která data lze od nejmladších uživatelů sbírat.

Šance na záchranu?

Zrušení aktuální hranice by Facebooku otevřelo dveře k nové cílové skupině. To je důležité zvláště proto, že se hlavní trhy, kterými jsou Evropa a Severní Amerika, již nasytily.

V současné době se na největší sociální síť přihlásí přes devět set milionů osob měsíčně. To je třikrát více, než u druhé největší platformy Twitteru, připomíná analytik Patria Finance Branislav Soták. Nových uživatelů ale přibývá stále méně. Pomalejší příliv zákazníků pak vede k nižšímu nárůstu zisku, který skupina generuje především inzercí.

Zpřístupnění webu dětem by tedy jednak přitáhlo další uživatele. Zároveň by Facebooku umožnilo expandovat na trhu s hrami, na kterém nyní dominují především Apple a Google.

Internetoví blogeři v USA ale rýpou, americká společnost inovace slibuje poměrně často - a řadu z nich nakonec nikdy nepředstaví.

Autoři studie "Why Facebook Has It Wrong About Our Kids" připomínají, že když Mark Zuckerberg spolu s přáteli Facebook založil, mohli síť využívat pouze vysokoškoláci, kteří měli přístup na univerzitní e-mail. Později se Facebook stal přístupným pro kohokoliv od osmnácti let. Na třináct let hranice klesla až později.

 

autor: Tereza Holanová

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
 
reklama