Obchodní centra na každém rohu? Vede Hradec a Liberec, i přes pandemii vznikají další

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
10. 8. 2021 6:08
Obchodní centra si prošla během pandemie těžkou zkouškou. Povinně uzavřené prodejny, boom e-shopů i izolace lidí způsobily velké propady tržeb. Jak ale upozorňují experti oslovení Aktuálně.cz, velké prodejní areály mají lidi stále čím oslovit. Podle nejnovějších dat se návštěvnost ještě k běžným číslům nevrátila, zákazníci však utrácí stejně, či dokonce o trochu více než před pandemií.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ahold

Centra bojují o zákazníky modernizací i servisem

"Mezi obchodními centry vidíme čilou aktivitu zaměřenou na modernizaci, rebranding nebo další investice směřující k větší spokojenosti a pohodlí zákazníků. Majitelé pochopili, že tudy vede cesta v boji s e-shopy, které zážitek z nakupování a jeho společenského rozměru prostě nenabízejí," doplňuje Kamila Breen, vedoucí poradenství a průzkumu trhu v BNP Paribas. 

I vedoucí retail sektoru a oddělení správy obchodních center v realitně-poradenské společnosti CBRE Tomáš Míček souhlasí s tím, že eso v rukávu nákupních center bude spočívat i ve zkvalitnění zákaznického servisu. "Z našich průzkumů vyplývá, že třetina nájemců OC plánuje ve svých obchodech změny související s modernizací či zkvalitněním zákaznického zážitku. Kromě redesignu interiérů se převážně jedná o větší využívání digitálních technologií, mimo jiné samoobslužných terminálů a bezkontaktních plateb, ale i uživatelsky vylepšených e-shopů," řekl Míček. 

Krom toho jmenuje hlavní výhodu obchodních center, a to dostupnost více obchodů a služeb na jednom místě.  

 

Právě se děje

Další zprávy