Ve jmenovitém hlasování ve čtvrtek 498 poslanců podpořilo doporučení dopravního výboru Spolkového sněmu výzvu odmítnout. Zavedení rychlostního limitu naopak podpořilo 126 poslanců, sedm se jich zdrželo. Dohromady bylo odevzdáno 631 hlasů, uvedla místopředsedkyně Spolkového sněmu Claudia Rothová. Spolkový sněm čítá dohromady 709 poslanců.
Zelení navrhovali vyzvat vládu k zavedení rychlostního limitu už od 1. ledna 2020. Podle DPA návrh kategoricky odmítli poslanci vládní konzervativní unie CDU/CSU, liberální FDP a krajně pravicové AfD.
Poslanci koaliční sociální demokracie (SPD) však údajně dávali najevo, že o tématu se v budoucnu má hovořit například v debatách o bezpečnosti silničního provozu.
Zastánci zavedení rychlostního limitu argumentují nejen bezpečností silničního provozu, ale také tvrdí, že by opatření vedlo k podstatnému snížení emisí oxidu uhličitého (CO2) a tím ke snazšímu dosažení klimatických cílů.
Dosavadní zákonná úprava maximální rychlost na německých dálnicích nestanovuje. Zároveň však platí obecné doporučení nepřekračovat 130 kilometrů v hodině. Kdo tuto rychlost překročí a stane se účastníkem dopravní nehody, musí počítat s tím, že může po posouzení případu určitou měrou ručit za škodu, která při nehodě vznikla.