Ministři EU chtějí potlačit nenávist na internetu. Sociální sítě budou muset účinněji mazat videa

ČTK ČTK
23. 5. 2017 20:05
Společnosti Facebook, Twitter a Google by měly účinněji potírat nenávistná videa na svých internetových platformách. Ministři členských zemí Evropské unie v úterý schválil plán, který by k tomu měl společnosti přimět. Firmy provozující sociální média budou muset přijmout kroky k eliminování videí s nenávistnými projevy a obhajobami terorismu. Ministři odsouhlasili i požadavek, aby evropské filmy a televizní pořady tvořily 30 procent obsahu služeb pro streamování videí jako Netflix a Amazon Prime Video.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Reuters

Brusel - Ministři členských zemí Evropské unie v úterý v Bruselu schválili plán, který má přimět společnosti Facebook, Twitter a Google k účinnějšímu potírání nenávistných videí na jejich internetových platformách. Jde o první legislativní úpravu této otázky na unijní úrovni, napsala agentura Reuters. Ministři odsouhlasili i opatření na propagaci evropských filmů.

Firmy provozující sociální média budou muset přijmout kroky k eliminování videí s nenávistnými projevy a obhajobami terorismu na facebooku, twitteru a Youtube. Podle nejmenovaného diplomata EU by se opatření nemělo týkat živých přenosů, ale pouze videozáznamů uchovávaných na zmíněných platformách.

Ministři odsouhlasili i požadavek, aby evropské filmy a televizní pořady tvořily 30 procent obsahu služeb pro streamování videí jako Netflix a Amazon Prime Video. Evropská komise původně chtěla kvótu stanovit na 20 procent.

Schválený plán zároveň umožní členským zemím, aby si od platforem na sdílení videí nárokovaly finanční příspěvky na produkci evropských děl.

Návrhy musí ještě odsouhlasit Evropský parlament, ten ale sám již dříve prosazoval obdobná opatření na potlačení nenávisti na internetu.

Společnosti Facebook, Twitter, Google a Microsoft se loni s Evropskou komisí dohodly na kodexu, který má napomoci v boji proti šíření nenávistných projevů na internetu. Firmy se podle kodexu mají snažit do 24 hodin od upozornění prověřit, zda je nějaký obsah závadný. V případě, že tomu tak bude, jej mají odstranit nebo k němu deaktivovat přístup. Evropská komise však firmy kritizovala, že nepostupují s dostatečnou rychlostí.

 

Právě se děje

Další zprávy