Praha - Dopravní podnik Praha zvažuje další alternativu spojení na letiště v Ruzyni. Po metru a rychlodráze vstupuje do hry také tramvajová linka. Hlavním důvodem návrhu jsou nižší náklady na jeho realizaci.
"Je to jedna z navrhovaných variant. Zatím je vše v počátku, ještě jsme ani nezačali s tvorbou analýz," sdělil Aktuálně.cz ředitel DPP Martin Dvořák.
S největší pravděpodobností by se podle něj nejednalo o běžnou linku. Tramvaj by zastavovala jen na několika místech a vnitřní prostor vagónů by byl přizpůsoben cestující s většími zavazadly.
Nové vedení hlavního města v čele s primátorem Bohuslavem Svobodou v koaliční smlouvě mezi ODS a ČSSD z listopadu loňského roku slíbilo prodloužení linky metra A do Motola v následujících čtyřech letech. Právě odtud by trasa tramvaje mohla na Ruzyň vést.
Další možnosti dopravy na letiště jsou podle města i DPP finančně mnohem nákladnější a časově náročnější na jejich provedení. Cena čtyřicetikilometrové rychlodráhy, která by měla končit až na Kladně, se odhaduje na 35 miliard korun a na její stavbu by musel přispět také stát, což není v tuto chvíli pravděpodobné.
Projděte si, jak má vypadat rychlodráha Praha-Ruzyně-Kladno
Pro tramvajovou variantu by byl i primátor Bohuslav Svoboda. "Je to podle mě nejvýhodnější řešení z několika důvodů. Především to bude řádově levnější než stavba metra, i když přesnou cenovou analýzu ještě nemáme," řekl serveru iHNed.cz.