Jednou z cest, jak překonat ekonomickou krizi, jsou investice do nástrojů podporujících firemní procesy a vztahy se zákazníky. Zatímco fungující procesy zrychlují akceschopnost podniku a umožňují dosáhnout úspor nákladů, budování vztahů se zákazníky mimo jiné pomáhá překonat obtíže související s horší dostupností peněz.
V reakci na tuto situaci umožňuje společnost SAP na svých internetových stránkách, nakonfigurovat si rozsah takového řešení podle potřeb i finančních možností. Tím se tyto systémy stávají dostupnější i pro menší a střední firmy, které na ně dříve z různých důvodů nedosáhly a mohou využít efektivně přednastavené procesy od společnosti SAP.
Prvním z on-line nástrojů je ERP konfigurátor, který vám na základě odvětví, ve kterém působíte, zkušeností SAP s podobnými zákazníky a takzvaných osvědčených postupů navrhne základní balíček řešení pro řízení podnikových zdrojů SAP Business All-in-One. Jeho rozsah je pak možné dále upravovat a měnit.
Druhým nástrojem je CRM konfigurátor, který umožňuje nakonfigurovat si rozsah řešení pro řízení vztahů se zákazníky (CRM). Ten je součástí systému SAP Business All-in-One a zahrnuje v sobě přednastavené a osvědčené postupy pro oblast marketingu, prodeje, služeb zákazníkům a analytických nástrojů pro podporu rozhodování.
Samotný postup konfigurace probíhá v několika jednoduchých krocích. Nejdříve zadáte základní údaje o své firmě. Následně se vám zobrazí přehled všech dostupných funkcí, z kterých si vyberete požadovaný rozsah. S tím, jak přidáváte nebo naopak odebíráte jednotlivé funkce, se automaticky mění i celkové orientační náklady, které již v sobě zahrnují cenu za software, hardware i implementaci.
Vedle konfigurátorů spustila společnost SAP také cyklus webových seminářů zaměřených na optimalizaci nákladů, nákupního procesu nebo nástroje pro podporu rozhodování.