Praha - Ani internetová doména cnb.cz patřící České národní bance nezůstala ušetřena zneužití podvodníky. Ve smršti podvodných emailů, které útočí na klienty České spořitelny, se objevil jeden, který vypadá jako odeslaný z adresy [email protected].
"Nepoučený příjemce může nabýt dojmu, že dostal elektronickou poštou zprávu od jiného odesílatele, než který je ve zprávě deklarován. Protože ani zásilky s odesílací adresou v doméně cnb.cz nemusejí pocházet od odesílatele z České národní banky," vydala upozornění centrální banka, která je držitelkou domény cnb.cz.
"Česká národní banka žádá veřejnost, aby na takové e-mailové zprávy nereagovala," uvedla tisková mluvčí ČNB Pavlína Bolfová.
V letošním roce totiž klienty České spořitelny začaly v extrémní míře ohrožovat podvodné e-maily, které se snaží vylákat důvěrné informace.
Banka zaznamenala od ledna už asi sedmnáct variant takzvaného phishingu.
"Česká spořitelna se rozhodla podat trestní oznámení na neznámého pachatele..., který se pokouší z klientů vylákat přihlašovací údaje do služby internetového bankovnictví," uvedla před nedávnem šéfka komunikace banky Klára Gajdušková.
Phisheři se v poslední době zdokonalili.
Dříve těžkopádnou češtinou psané maily nahradily profesionální napodobeniny vzkazů z banky. Mezi poslední kousky patří například údajný dokonce placený výzkum, který si měla ČS dělat mezi klienty.