Praha - Telefónica O2 výrazně snížila cenu u svých paušálních tarifů. Nabídne zákazníkům neomezené volání a SMS do všech sítí za 749 korun měsíčně. Dosud vyšel srovnatelný tarif Neon na více než dvojnásobek.
Tarify pod označením Free nahradí řadu Neon, kterou firma přestane nabízet. Nejlevnější tarif Free O2 bude za 249 korun měsíčně nabízet neomezené volání a SMS v rámci sítě O2. Cena hovorů do ostatních sítí bude 3,50 koruny za minutu a 1,50 koruny za SMS.
Data lze dokupovat
Prostřední Free O2 Plus bude za 499 korun obsahovat vedle neomezeného volání a SMS i 120 minut hovorů do ostatních sítí a 150 MB přenesených dat. Tarif Free CZ nabídne neomezené volání a SMS do všech sítí a jeden GB dat za 749 korun. U všech tarifů Telefónica navíc studentům do 26 let a seniorům starším 60 let nabízí slevu 50 korun.
Balíček volných SMS do ostatních sítí přikoupit nejde. "Očekáváme, že si zákazník případně pořídí ten dražší, protože už se mu to vyplatí více," říkají zástupci skupiny.
Co se týká internetu, tak to možné je. Například u základního tarifu přijde 150 MB na 152 korun, 1 GB se prodává za 303 korun, 3 GB za 505 korun a 10 GB za 757 korun.
Nové tarify se prodávají od čtvrtka ráno. K dispozici jsou všem zákazníkům, tedy i těm, kteří využívají jakoukoli z výhod smlouvy se závazkem využívání služeb, tedy například mají dotovaný mobil.
Konec dotací
Vedle nových tarifů firma připravila nový způsob prodeje mobilních telefonů. Zruší dotace při uzavření smlouvy na dobu určitou a místo toho nabídne možnost rozložení plateb za mobil nebo tablet do měsíčních splátek.
Čtěte také: Kdo zlevní volání? Nová šance pro čtvrtého operátora PPF půjde do nové aukce, chce ale i lukrativní kmitočty Vodafone se musí znovu omluvit, tentokrát už bez parohů |
Při využití služby O2 Mobil si tarifní zákazníci vyberou výši jednorázové platby, kterou uhradí po uzavření smlouvy. Zbylá část pořizovací ceny bude bez navýšení rozložená do následujících 24 měsíců.
Zákazník se dále může rozhodnout, zda vůbec se společností podepíše smlouvu, nebo ne. Pokud se rozhodne pro druhou variantu, bude na tarifu měsíčně platit o 150 korun více.
Propagace patří k největším, které Telefónica za posledních pět let spustila. Konkrétní cenu odmítla uvést, mělo by to ale být více než u standardních kampaní (například vánoční), které podle zástupců firmy vyjdou na 50 až 70 milionů korun.
K používání nových tarifů chce Telefónica postupně donutit všechny své zákazníky, což podle zástupců firmy potrvá zhruba dva roky. Kromě toho doufají, že "donutí" řadu klientů, aby "upgradovali" služby, které odebírají nyní, a zaplatili tak zároveň více.
O2 není prvním operátorem, který už nabídl podobný produkt. Balíček s naprosto neomezeným voláním před ním prodával i T-Mobile, ovšem za 2303 korun.
Čtěte také: O2 přesvědčilo úřad. Chytrou síť získalo jenom pro sebe Mobil slaví výročí. První hovor proběhl před 40 lety Češi loni zaplatili přes mobily 2,5 miliardy korun |