Pavla Adamcová
26. 1. 2020 17:42
Skandinávský nábytkářský řetězec IKEA je v Česku podle tržeb jedničkou ve svém oboru. Mezi nejprodávanějším zbožím byste ovšem nábytek hledali marně. Žebříček top 10 produktů totiž tradičně ovládají produkty, které nemají s nábytkem nic společného. Porovnali jsme, jak se v posledním roce změnily preference českých zákazníků oproti minulosti i ostatním zemím v regionu.
2. místo: Modrá taška FRAKTA (velká)
Modrá taška se v sortimentu nábytkářského gigantu nachází už tři desetiletí. Větší velikost s objemem 71 litrů za cenu 25 korun je v Česku druhým nejprodávanějším výrobkem Ikea. Loni se jí prodalo 583 368 kusů, předloni 409 610 kusů. V roce 2005 žebříčku vévodila s 217 742 prodanými kusy.
V Maďarsku a na Slovensku je tato taška v prodejích dokonce absolutní jedničkou. Maďaři jí loni nakoupili přes 296 tisíc kusů, Slováci pak více než 125 500 kusů.
Narozdíl od Česka, kde ze žebříčku loni vypadla, "frčí" ve zbytku regionu také menší modrá taška s polovičním objemem. Té v Maďarsku patří čtvrtá a na Slovensku šestá příčka.