Iva Špačková
21. 11. 2018 6:03
České rodiny nakupují takřka denně a utrácejí víc než v minulosti. Kombinují přitom rády nákupy na internetu s návštěvou kamenného obchodu a hledají nejvýhodnější zboží. Cena u nich stále vítězí nad kvalitou a při nakupování jim hodně napomáhá chytrý telefon. Ukázal to průzkum o nákupních zvyklostech Čechů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury GfK. Podívejte se na jeho výsledky.
Nákupní místa
- Hypermarkety ukrajují díky velkým nákupům domácností stále největší díl veškerých českých útrat. Jejich podíl však klesá. Zatímco v roce 2016 v nich lidé nechávali třetinu svých útrat za rychloobrátkové zboží, letos je to necelých 32 procent.
- Diskonty zabírají zhruba pětinu trhu a jejich váha na obchodním kolbišti rychle roste. Před dvěma lety v nich lidé nechávali necelých 19 procent svých útrat, letos je to už 21,5 procenta.
- Mírně posilují i supermarkety. Před rokem v nich Češi nechávali přes 16 procent svých peněz, letos je to 17.
- Na růst diskontů a supermarketů doplácejí malé a specializované obchody a drogerie. Podíl všech těchto míst meziročně mírně oslabil.