Iva Špačková
21. 11. 2018 6:03
České rodiny nakupují takřka denně a utrácejí víc než v minulosti. Kombinují přitom rády nákupy na internetu s návštěvou kamenného obchodu a hledají nejvýhodnější zboží. Cena u nich stále vítězí nad kvalitou a při nakupování jim hodně napomáhá chytrý telefon. Ukázal to průzkum o nákupních zvyklostech Čechů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury GfK. Podívejte se na jeho výsledky.
Kombinace nákupních míst
- Češi nakupují na internetu nejčastěji drobnou elektroniku, počítače, chytré telefony a pneumatiky. Naopak potraviny, čisticí prostředky, zboží pro děti, léky, prostředky osobní hygieny a věci pro domácí mazlíčky si raději vybírají osobně v klasických prodejnách.
- Řada lidí ale nakupuje na obou místech. Oblečení, hračky, audio zboží či televize - to jsou kategorie výrobků, u kterých Češi nejčastěji kombinují skutečný nákup v kamenném obchodě i virtuální na internetu.
Na internetu se jim líbí, že mají větší výběr zboží, nakupování je rychlejší a jednodušší, protože se nemusejí vyhýbat v obchodě ostatním kupujícím ani čekat ve frontě. Vadí jim však to, že musí platit peníze navíc za dopravu.
"Velký potenciál rozvoje e-shopů vidím u těch společností, které nabídnou takzvané bricks and clicks, tedy nakoupení zboží z tepla domova a jeho vyzvednutí na pobočce, kde nebudou nic připlácet za dopravu," říká Drtina z GfK.