Iva Špačková
21. 11. 2018 6:03
České rodiny nakupují takřka denně a utrácejí víc než v minulosti. Kombinují přitom rády nákupy na internetu s návštěvou kamenného obchodu a hledají nejvýhodnější zboží. Cena u nich stále vítězí nad kvalitou a při nakupování jim hodně napomáhá chytrý telefon. Ukázal to průzkum o nákupních zvyklostech Čechů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury GfK. Podívejte se na jeho výsledky.
Vývoj obchodních míst
Nakupování přes internet bude posilovat na všech kontinentech. V západní Evropě poroste v v blízké budoucnosti o sedm procent, ve východní Evropě o 15 a v Číně o 23 procent.
Naopak tradiční prodejny budou v západní Evropě a Číně ztrácet. Aby zpomalily tento trend, musejí obchodníci v klasických místech nabízet zákazníkům požitek z nakupování v podobě různých ochutnávek, soutěží, relaxačních zón či míst k zábavě.