Iva Špačková
21. 11. 2018 6:03
České rodiny nakupují takřka denně a utrácejí víc než v minulosti. Kombinují přitom rády nákupy na internetu s návštěvou kamenného obchodu a hledají nejvýhodnější zboží. Cena u nich stále vítězí nad kvalitou a při nakupování jim hodně napomáhá chytrý telefon. Ukázal to průzkum o nákupních zvyklostech Čechů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury GfK. Podívejte se na jeho výsledky.
Útraty na e-shopech
- Češi jsou mistry v nakupování na internetu. Podíl rychloobrátkového zboží se na jejich nákupech sice pohybuje na úrovni 2,5 procenta, zato v technickém zboží podíl jejich útrat na celkových výdajích převyšuje ostatní evropské regiony.
- V elektronických obchodech nechávají Češi téměř 40 procent svých útrat, zatímco průměr za Evropu tvoří 23 procent. Celosvětově tvoří podíl nákupů na e-shopech pětinu výdajů domácností.
- Hodně lidí však rádo kombinuje jak nákupy na internetu, tak osobní návštěvu obchodu. V Česku je to 23 procent, v Evropě 35 procent a ve světě třetina lidí.
"Pozorujeme, že obchodníci, kteří dokážou zkombinovat obě platformy, tedy prodej přes internet i v kamenném obchodě, rostou ze všech společností nejrychleji," říká generální ředitel GfK Tomáš Drtina.