Kateřina Hovorková
Aktualizováno 18. 7. 2021 16:19
Pandemie koronaviru uspíšila to, na co se banky chystaly dlouho, převést většinu služeb do on-line světa. Výsledkem je šest milionů uživatelů internetového bankovnictví, z nichž stále více lidí používá smartbanking. Jaká je ale úroveň mobilních aplikací - co umí, používají se snadno, jsou bezpečné? Nejenom na tyto otázky hledali odpověď experti z portálu Finparáda a ze společnosti Scott & Rose.
Třináct aplikací a 180 parametrů
Analytici hodnotili celkem 13 mobilních aplikací českých bank, u nichž sledovali více než 180 parametrů rozdělených do 26 oblastí.
Zaměřili se na správu běžného účtu (včetně plateb a platební karty) a zároveň na další finanční produkty, které je možné sjednat či spravovat právě pomocí mobilní aplikace. Například nastavení trvalého příkazu, blokace platební karty, ale také třeba sjednání půjčky a možnost změnit výši její splátky. Výsledky šetření nyní zveřejnili.
"Úroveň mobilního bankovnictví sledujeme od roku 2017, provádíme monitoring inovací a analyzujeme celkovou nabídku funkcí. Zajímá nás jedinečnost v nabídkách aplikací, klientské hodnocení nebo uživatelská dostupnost, kdy testujeme u základních funkcí, jak rychle a intuitivně je klient dokáže ovládat. Hodnotíme také, jaké finanční produkty klienti mohou přes mobilní bankovnictví sjednat či spravovat," přibližuje analýzu Michal Mošnička ze Scott & Rose.
- A jak to dopadlo? Dozvíte se na následujících kartách.