Praha - České spořitelně došla trpělivost. Podá trestní oznámení na neznámé pachatele, kteří se pomocí e-mailů snaží podvést její klienty.
V letošním roce totiž její klienty začaly v extrémní míře ohrožovat podvodné e-maily, které se snaží vylákat důvěrné informace. Banka zaznamenala od ledna už asi sedmnáct variant tak zvaného phishingu.
"Česká spořitelna se dnes rozhodla podat trestní oznámení na neznámého pachatele..., který se pokouší z klientů vylákat přihlašovací údaje do služby internetového bankovnictví," uvedla dnes šéfka komunikace banky Klára Gajdušková.
Nový seznam jmen
"Navíc nelze vyloučit souvislost se seznamem 107 klientů ČS, který se dnes objevil na internetu a obsahoval údaje o jejich účtech v internetovém bankovnictví z roku 2004. Je přitom zcela zjevné, že seznam neunikl z ČS, neboť banka v podobném formátu data neshromažďuje a ani nemá k dispozici," doplnila.
Na poslední případ upozornil deník Aktuálně.cz včera. Klientům přesvědčivý mail sděloval, že jejich kartou transakce nebyla provedena a je třeba ji znovu zadat v internetovém bankovnictví. Odklik je však vedl na podvodné stránky, které jen předstíraly být Servisem 24 přední české banky.
Čtěte také:
Na klienty České spořitelny opět útočí podvodníci
"Podle našich informací nikdo nenaletěl," uvedla Gajdušková včera.
Phisheři se v poslední době zdokonalili. Dříve těžkopádnou češtinou psané maily nahradily profesionální napodobeniny vzkazů z banky. Mezi poslední kousky patří například údajný dokonce placený výzkum, který si měla ČS dělat mezi klienty.
Podívejte se, jak vypadá falešný email: