Brno - Bankovní ústavy v Česku si stále více uvědomují, že k jednadvacátému století patří elektronická komunikace a snaží se ji zlepšovat. Zjistila to agentura Stem/Mark při svém letošním průzkumu.
Osm z jedenácti oslovených bank totiž letos v hodnocení kvality a rychlosti odpovědí na e-mail dopadlo lépe než loni. Autoři průzkumu hodnotili komplexnost odpovědi na zaslané otázky, i čas, v jakém z banky obdrželi odpověď. A získali index hodnotící kvalitu této služby.
"Pořadí bank se výrazněji nezměnilo. Nadprůměrnou hodnotu indexu měly Česká spořitelna a Komerční banka. U obou je však hodnota o několik bodů nižší než vloni," uvedl za agenturu Kamil Kunc.
Horší hodnocení než před rokem měla i Volksbank. Všechny ostatní banky se v elektronické komunikaci zlepšily. Absolutním rekordmanem ve zlepšení se stala Citibank, která vloni získala pouhé čtyři body, kdežto letos již plných 62. I nadále však spolu s mBank a bankou ING patří k nejhorším v žebříčku.
Čekání na mail: hodinu i dva dny
Obrovské rozdíly jsou mezi bankami v rychlosti, s jakou na mail od klienta odpoví. Zatímco Komerční bance stačilo k vyřízení dotazů 90 minut a České spořitelně dvě a čtvrt hodiny, ING poslala průzkumníkům odpověď až po 55 hodinách a 44 minutách.
Déle než 44 hodin si počkáte také v případě, že pošlete mail s dotazem do Citibank nebo mBank. I tyto dlouhé časy jsou důvodem toho, že průměrná doba, po kterou v Česku čekáme na odpověď na email do banky, je 24 hodin.