reklama
 
 

Žebříčku Forbesu opět vévodí Apple. Je 137krát hodnotnější než značka Škoda Auto

Aktualizováno 24. 5. 2019 17:27
Nejhodnotnější značkou na světě je opět Apple s ohodnocením 206 miliard dolarů (v přepočtu 4,8 bilionu korun). Následuje Google s hodnotou značky 168 miliard a třetí je Microsoft se 125 miliardami dolarů. I na dalších dvou místech jsou technologické firmy - čtvrtý je Amazon a pátý Facebook. Vyplývá to z nového žebříčku, který sestavuje časopis Forbes.

Apple se na čele žebříčku s názvem The World's Most Valuable Brands umístil i loni. Hodnota jeho značky vzrostla od loňska o 12 procent a poprvé překonala hranici 200 miliard dolarů. Firmě přitom v poslední době klesá prodej přístrojů iPhone kvůli levnější čínské konkurenci.

"Značka Apple je skoro 137krát hodnotnější než značka Škoda Auto. Ta je přitom nejcennější českou značkou," připomíná ekonom společnosti Czech Fund Lukáš Kovanda.

Hodnota Googlu se zvýšila o 27 procent a Microsoftu o 20 procent. Naopak Facebook šest procent hodnoty ztratil.

"Na území Spojených států vznikla řada silných technologických společností, které hrají významnou roli v americké ekonomice. Hospodářství Evropské unie se více spoléhá na automobilový průmysl, v rámci kterého vzniká řada nových technologií. Společnosti jako Apple, Google či Microsoft nám však chybějí," uvedl k žebříčku hlavní ekonom společnosti BHS Štěpán Křeček.

"Značky technologických společností jsou nejhodnotnější na světě. Prvních pět značek má celkovou hodnotu 684,4 miliardy dolarů, což je více než deset státních rozpočtů České republiky," dodává Křeček.

Nejcennější automobilovou značkou na světě je opět Toyota. Japonský výrobce se zároveň umístil na deváté příčce celkového žebříčku s hodnotou 44,6 miliardy dolarů. Toyota patří s roční produkcí přes deset milionů aut do trojice největších výrobců aut světa.

Druhou nejvyšší hodnotu mezi automobilkami má Mercedes-Benz, třetí BMW. Obě jsou z Německa.

"Z českých značek je dlouhodobě nejhodnotnější značka Škoda Auto. Podle loňského žebříčku společnosti Brand Finance činí její hodnota v přepočtu zhruba 35 miliard korun," doplnil Kovanda.

autoři: ČTK, Ekonomika | 24. 5. 2019 13:40

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama