Představujeme: Stormrise - pořádná RTS na konzole?

Radek Pergl
7. 8. 2008 0:00
Ambiciózní projekt od tvůrců velkého jména v mini preview.
Foto: Hratelně.cz

Stormrise je nový projekt od maníků Creative Assembly, kteří jsou v herním světě proslavení díky své strategické sérii Total War, která nás provedla několika obdobími naší historie. Zatímco velká část studia má plné ruce práce s dalším dílem jménem Empire: Total War (preview #1, preview #2), ostatní si našli čas konečně odběhnout od této značky, aby to zkusili i s něčím jiným. Tím něčím jiným je právě Stormrise, který vám nyní lehce představíme, jelikož jsme se tomuto projektu prozatím trestuhodně skoro vůbec nevěnovali.

Foto: Hratelně.cz

Budoucnost Země je opět v troskách. Několik století zpátky ji postihla jistá katastrofa, která také zapříčinila částečné zničení naší atmosféry. Lidstvo jako takové už neexistuje a v nové době obývají Zemi dvě rasy - Echelon a Sai. Autoři slibují velké rozdíly mezi stranami (ještě aby ne, když jsou pouze dvě) a máme se spolehnout na to, že hraní za každou frakci bude úplně odlišné. Echeloni jdou s dobou a vkládají veškeré úsilí do techniky, kdežto Sai bychom zařadili mezi takové domorodce a využívají především organických jednotek (tak trochu nám tento koncept připomíná Rise of Legends).

Foto: Hratelně.cz

Jedním z velkých taháků Stormrise mají být tzv. ,,více-úrovňové mapy". Co si pod tímto pojmem představit? Je to jednoduché. V ostatních strategiích se bitvy odehrávají na mapě, kde se vše odehrává prakticky na jedné rovině a támhle narazíte na nějaký kopeček, rokli či budovu, do které můžete příležitostně vlézt. Ve Stormrise tomu bude ale úplně jinak. Budovy jsou zde rozděleny na patra, přičemž na každém z nich se bude samostatně bojovat. Samozřejmě se podíváme i do podzemí a dokážeme si představit situaci, kdy nepřítele chytře podběhneme sklepením do jiné budovy, abychom mu pak zasadili tvrdou ránu do jeho zad.

Bitvy tak dostanou zcela nový rozměr. Už to nebude pouhé ,,ploché" válčení, ale bude se bojovat o každou dobře takticky zasazenou budovu. Osobně jsme ale zvědavi, jak chytlavé a zajímavé tyto přestřelky v interiérech budou.

Foto: Hratelně.cz

Co ale maximálně umocní zážitek z bitevní vřavy, je nový dynamický pohled kamery. Mimo klasický pohled z ptačí perspektivy si Stormrise budeme užívat z úplně jiného úhlu. Při výběru jednotky (několik vojáků tvoří jeden batalion) se vám kamera posune nad skupinku a hra bude jako by ve third-person režimu. Kamera se tak stane více akční a vám bude připadat, že se Stormrise nějak záhadně vypnulo a vy teď hrajete nějakou akční hru.

Ačkoliv je Stormrise strategický titul, autoři nezastírají to, že je určen hlavně na konzole nové generace. Co si budeme povídat, hrát strategii na konzoli rozhodně není to pravé ořechové, a tak je tento žánr zaměřován výhradně pro PC platformu. Hlavním neduhem bývá ovládání, to je na gamepadu ve většině případů docela krkolomné a často se vám vybavuje feeling myši a klávesnice. Toho jsou si borci z Creative Assembly vědomi a chtějí to změnit. A právě z tohoto aspektu byli přítomní novináři na E3 prezentaci hodně spokojeni. Pro výběr jednotek používáte oba analogy, a to když jeden stisknete a rotací druhého vybíráte jednotky. Ovládání je podle prvních dojmů samo o sobě velice intuitivní a neměly by s ním být problémy. Kurzor se podle dané situace (najetí na nepřítele - útočná ikonka, jdete do budovy - zase jiná ikonka) mění a nemusíte tak mačkat zbytečně nějaká další tlačítka. Zní to zajímavě, a pokud se to hochům podaří, mohl by to být pro strategie na konzole dobrý krok pro případnou inovaci do budoucna.

Foto: Hratelně.cz

Jak na tom ale bude celá hra, to zůstává zatím otázkou. Máme tady prima ovládání a nové levelování map. Zápletka asi nebude nic moc, takže by to mohly zachránit variabilní strany, u nichž vzhledem k tak malému počtu (dvě) s určitou odlišností rozhodně počítáme. Megalomanské bitvy jako v Total War tady sice asi nebudou, ale o to více si užijeme pořádné akce. Ještě dodejme, že singleplayer nám má zabrat nějakých 10-12 hodin čistého hraní.

Uvidíme tedy, jak se s tím v Creative Assembly vypořádají a já, jakožto tvrdý fanda a zastánce Total War série, věřím, že když už se tito hoši konečně rozhodli jít i jiným a novým směrem, tak z toho udělají pořádnou pecku. A když už ne to, pak skvělou hru určitě. Menší kvalitu si u tvůrců takového jména nepřipouštím. Stormrise by mělo vyjít na jaře příštího roku pro Xbox 360, PS3 a PC.

 

Právě se děje

Další zprávy