Peter Molyneux: Všechna RPG stojí za ...

Radek Pergl
8. 8. 2007 12:22
Dojmy ze soubojů a umírání ve Fable 2.
Foto: Big Blue Box

Server Kikizo.com si mohl osahat RPG Fable 2 a při této příležitosti si promluvit i s autorem Peterem Molyneuxem (Fable, Black & White). Hlavním tématem byly bitky a smrt vaší postavy. Peter na účet ostatních RPG titulů prohlásil, že většina z nich stojí za ho*no, že mají nedodělaný soubojový systém nebo jsou moc náročné. Takový Oblivion byl podle něho velmi povedený, ale souboje velmi nedotažené. To chce právě s Fable 2 změnit a první překvapení přichází. Všechno bojování bude probíhat pouze přes jedno jediné tlačítko a velkou roli bude hrát rytmus, jakým jej budete mačkat. Máchání mečem i volba vaší výzbroje pak budou mít vliv na hudební doprovod až do vítězných fanfár. Celé to má být velmi prosté, ale chytlavé, což podle prvních dojmů doopravdy je.

Ohledně smrti, Lionhead Studios se chtěli vyhnout typickému klišé, že vás někdo zabije a vy naloadujete poslední pozici, abyste vše hráli znovu, potkali stejné nepřátele atd. Ve Fable 2 tomu bude jinak, když se vám během bitky nezadaří spadnete na zem a nepřátelé do vás budou mlátit a kopat, to vám přivodí spousty zranění a jizev po celém těle, které již nikdy nevyléčíte a budete je mít navždy. A čím více budete umírat, tím více budete oškliví a lidé na vás budou jinak reagovat. To je prý důvod dávat si na sebe pozor, bojovat s rozvahou a hlavně to dá hře mnohem emotivnější nádech. Samozřejmě, abyste se vrátili do boje, stačí rychle zaplatit něco zkušeností - částka se bude snižovat podle toho, jak dlouho budete ležet na zemi. Peter Molyneux se prostě nezapře

 

Právě se děje

Další zprávy