Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Alexander Szalai
5. 9. 2007 0:00
Vše, co víme o pokračování úspěšné české válečné simulace.
Foto: Hratelně.cz

Téměř každý kluk si hrál na vojáky. Bratří Španělé to vydrželi o něco déle a maskáče a plastové samopaly je chytly natolik, že se na konec rozhodli udělat simulátor vojclování. Operace Flashpoint byla na světě. Všechny zelené mozky světa a ne jen oni, chrochtali blahem. Vydavatel Codemasters si pěkně plnil kapsu, bratři Španělé potažmo Bohemia Interactive, rozdávali úsměvy na všechny strany a všichni pochvalovali vzájemnou spolupráci. Nikdo nepochyboval o tom, že vyjde pokračování. V průběhu jeho vývoje se však něco stalo, Bohemia Interactive Studio a Codemasters se rozkmotřili, a šli každý vlastní cestou.

BIS několik let spolupracovalo s americkou armádou na cvičebním software VBS1 (v dubnu vyšla druhá verze) a některé zkušenosti zúročilo v rok staré ArmA, nepřímém pokračování slavné operace, které však bylo přijato rozporuplně (někdo by mohl nazvat optimalizaci prasáckou a české vydání jako pěknou podpásovkou), BIS také pilně pracovalo na přímém nástupci, dlouho nazývaném jako Game 2 (dnes ArmA 2). To samozřejmě nemohli nechat Codemasters na pokoji a vytasili se s druhým dílem Operation Flashpoint, na němž se prý pracuje více jak dva roky. Nejdříve vypustili jen pěkné, ale nic neříkající artworky, nedávno pak i video a něco informací. Co nám tedy Operation Flashpoint 2: Dragon Rising přinese?

Foto: Hratelně.cz

Hodní Rusáci, zlí Číňané?
Konflikt, který vám umožní vyzkoušet vaše vojenské schopnosti, se točí okolo Čínsko-ruských sporů o ropu. Čína nehodlá podceňovat situaci kolem svých rezerv a podnikne invazi na území Ruské federace, konkrétně na její souostroví severně od Japonska, kde jsou velká ložiska černého zlata, které tak dobře lepí dohromady ptáky a tuleně. Amerika samozřejmě nechce hrát roli pouhého diplomatického prostředníka a pošle do oblastí vlastní jednotky, jež mají pomoci Rusům zatlačit agresora zpátky a hlavně ohlídat investice amerických ropných magnátů.

Foto: Hratelně.cz

Jakožto chlapec strýčka Sama v tom všem budete figurovat i vy a vaše jednotka - mluví se však i možnosti více hratelných charakterů. Codemasters chtějí hlavní důraz klást na atmosféru boje. Proto zapřáhli svůj nový grafický engine Neon (rozpohyboval například Colin McRae: DiRT), který samozřejmě pro potřeby otevřené válečné akce s lokacemi o rozloze 100 až 200 kilometrů čtverečních musejí trochu poladit. Hned ale dodávají, že nevidí důvod, proč tlačit rozlehlost prostředí někam, kde by to pak nedokázali zaplnit. Takhle mohou udělat území plné detailů bez hluchého místa a plné života, čímž zavírají ústa i těm odvážnějším reptalům.

Hustá grafika a balistika
Hlavní předností enginu by měl být hustý dým, náramné exploze, bujná vegetace a hlavně podrobné modely byť i té nejtitěrnější výzbroje. Třeba takový granát, jímž vykouříte nepřítele má mít 5000 polygonů. K dispozici však je jen jeden trailer a z něj několik renderů, které by jak virtuálním válečníkům, tak i samotným autorům měly udělat jasný obrázek o tom, jak má výsledný produkt jednou vypadat. Aby bylo však zabráněno nesplnitelným představám studiových grafiků, kteří byli jistě nuceni koukat na Ramba několikrát za sebou, vše má reálný základ v in-game záběrech. Jen je tu a tam přidaný nějaký efekt a celé je to zahaleno příjemnými barevnými filtry, které pohladí u srdce každého zálesáka.

Foto: Hratelně.cz

Další zbraní OFP2 by měl být precizní balistický model. Vezměme si takovou pušku M-16, ta má velkou výhodu, vykoupenou velkou nevýhodou. Její lehký projektil dokáže letět velmi vysokou rychlostí, takže prostřelí kde co, postačí ale malá překážka jako tráva nebo keř a trefíte prd. Balistika Flashpointu 2 by měla jít až do takovýchto krajností.



Nástroje míru a pořádku
Zbraní si pak budeme moci osahat na padesát druhů, přičemž například takový granátomet bude jedním z mnoha rozšíření. Podle situace budete moci využít tlumiče, puškohledy - i s nočním viděním, ty vám vhledem k nočním přesunům a přepadům, přijdou náramně vhod. Přesuny nebudete vykonávat pěšmo, ale různými vozidly případně helikoptérami. Tohle obsazení zatím není známo, ale dá se předpokládat, že bude také reflektovat moderní techniku jako obrněné transportéry, tanky, hummery, mobilní artilerie a spoustu dalších hračiček. Spekuluje se o přítomnosti stíhaček, jestli budou ovladatelné, nebo jen jako přivolaná podpora v podobě airstriku.

Foto: Hratelně.cz

Proti vašemu schopnému velení, bude stát neméně schopná armáda, vedená pokročilou počítačovou inteligencí, okamžitě reagující na situaci na bojišti. Bude analyzovat každý váš manévr, brát si z něj ponaučení a reagovat na změny během boje. Něco jako stálá vítězná taktika nemá fungovat, jestliže zkusíte zopakovat stejný postup, jaký minule vedl k vítězství, tvrdě narazíte. Codemasters chtějí, aby každá bitva byla svým způsobem unikátním zážitkem a my jim to zatím můžeme jen věřit, jelikož přímo v akci ještě Operation Flashpoint 2 nikdo neviděl. Propracovaný singleplayer plný zvratů a překvapivých válečných akcí by měl být doplněn o multiplayer a editor levelů, takže se opět počítá s početnou hráčskou základnou, která holduje válčení online.

Zatím to vypadá zajímavě. Smutnou zprávou je, že na hře nepracují lidé s dvouocasým lvíčkem na prsou a vlastně ani nevíme, co můžeme od Codemasters očekávat. Podaří se jim udělat stejně věrnou válečnou simulaci jako Bohemia Interactive Studio, nebo se hra zvrtne v nějakou masovou arkádu? Na odpovědi si budeme muset ještě chvíli počkat, nicméně to, že Operation Flashpoint 2: Dragon Rising míří na PC, Xbox 360 a PlayStation 3 ještě nic neznamená. Ostatně do data vydání, které je někdy ke konci příštího roku se může stát ledacos.

 

Právě se děje

Další zprávy