Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Kvalitní internetové připojení pro firmy? Expert z O2 odpověděl na vaše otázky

komerční článek
Aktualizováno 21. 1. 2016 20:00
Na otázky ohledně konceptu Elastic Business Solutions, internetové konektivity od O2 nebo jen obecně symetrického nebo asymetrického internetu pro firemní zákazníky od O2 jste se mohli ptát ptát Jiřího Hádka, produktového manažera fixních datových služeb O2.
Kvalitní internetové připojení pro firmy
Rozhovor skončil
Přečíst si rozhovor

Za poslední rok udělalo O2 významný pokrok v oblasti internetové konektivity. Jako jediný operátor a poskytovatel internetových služeb v České republice se můžeme chlubit největším přímým přístupem k internetu, a to jak v rámci naší republiky, tak i směrem do zahraničí. Zákazníci O2 mohou využívat celkem 550 GB kapacity k přístupu internetu a část nejatraktivnějšího internetového obsahu podporujeme v našich hostingových datových centrech připojených přímo do páteřní sítě O2. Díky této podpoře můžeme tento důležitý obsah nabízet ve velmi vysoké kvalitě.

Jiří Hádek, O2
Jiří Hádek, O2 | Foto: komerční článek

Internetovou konektivitu budeme i nadále výrazně rozšiřovat zejména v oblasti přímých peeringů a mezinárodní konektivity. Chceme upevňovat spolupráci s velkými operátory v České republice a na Slovensku. V letošním roce jsme také velmi výrazně optimalizovali naši mezinárodní konektivitu. Spustili jsme nový koncept pro firemní zákazníky - Elastic Business Solutions, který ukazuje O2 jako společnost, který pomáhá zákazníkům být pružnější ve svém podnikání. Věříme, že i naši zákazníci tyto všechny změny velmi ocení a poznají to při využívání našich služeb.

Na otázky ohledně konceptu Elastic Business Solutions, internetové konektivity od O2 nebo jen obecně symetrického nebo asymetrického internetu pro firemní zákazníky od O2 jste se mohli ptát ptát Jiřího Hádka, produktového manažera fixních datových služeb O2. Tady jsou jeho odpovědi.

Kvalitní internetové připojení pro firmy

Rozhovor skončil
21. 1. 2016
Ptá se: Milan Brázdil

Dobrý den. Nechci se ptát. Roky používám vaše služby, které jsou katastrofální. Odcházím. Tohle je jako vánoční vtip. Bydlím v okresním městě ( Kroměříž ) avšak připojení je ze středověku. To co mám od vás a draho již ani nikdo nenabízí a ani to již nikde nekoupíte. Smutná realita. Tak co to tu blábolíte o připojení pro firmy. Brázdil

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, mrzí mě, že máte tuto negativní zkušenost s O2. Nevím, jaké konkrétní připojení od O2 využíváte, ale pokud Vám nevyhovuje pevné připojení, máme i možnost rychle rostoucího mobilního připojení. Bohužel zde není na co odpovídat, ale i tak děkuji za podnět.

21. 1. 2016
Ptá se: Béďa

Dobrý den, chci se zeptat, v souvislosti s narustem prenosu dat, na kterem se jiste podili i vase nabizena televize, vcetne LTE, musi prejit vysilani TV z DVB-T na DVB-T2. Kdy zacnete proplacet lidem televizory, ktere si letos v nevedomosti koupili a za ctyri roky je budou moct vyhodit, protoze i diky vam si nenaladi jedinou stanici?

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, plně chápu tento problém, na který poukazujete, ale celkově spotřeba dat velmi rychle roste a nároky zákazníků na rychlejší a kvalitnější připojení také. Telekomunikace jdou stejně dopředu jakékoli jiné odvětví. Potřeby zákazníků se mění a s tímto se musí vyvíjet i náš trh. Maximálně můžu doporučit využívat naši televizi O2TV, které se tento problém netýká.

21. 1. 2016
Ptá se: Jaroslav Nývlt

Omlouvám se, nejsem firemní zákazník. Mám internetové připojení od O2, modem Zyxel P-660HN-T3A. Připojení na internet funguje, ale při pokusu o připojení na jiný server se objevuje hláška, že z důvodů časového omezení stránka neexistuje nebo nemůže být připojena. Pomoc přes 800 02 02 02 ani přes 800 184 084 nepomohla - chyba nahlášena ale nebyla v slíbeném termínu odstraněna. Prosím o sdělení, co s tím.

Jaroslav nývlt
[email protected]

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, v případě, že internet funguje a server ne, tak je zřejmě problém na daném serveru. Pokud fungují některé servery a některé ne, tak doporučuji kontakt s administrátorem daného serveru. Problém bych v tomto viděl v tomto serveru. Pro jistotu předám Váš e-mailový kontakt na kolegy z technické podpory pro znovu ověření tohoto problému.

21. 1. 2016
Ptá se: Michal

Proc neni mozne tomu skvelemu O2 ani poslat normalni poptavku na serverhousing, nelze na webu najit snad ani normalni email kde by nekdo odpovidal?

Proc jsou sluzby konektivity teto "nejvetsi site" u serverhousingu nasobne vyssi nez kdekoli jinde? (ne, kvalita to fakt neni).

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den. Pro všechny služby pro firemní zákazníky používáme jednotný kontakt [email protected], nebo pro přímější kontakt lze využívat chat, který se na stránkách O2 objevuje.

Případně prosím o upřesnění dotazu. Služba O2 Datová centra (serverhousing) zahrnuje i neomezený přístup do internetu 100 Mbit v ceně služby. Klidně zašlete kontakt a požadavek předám na kolegy, kteří s vámi mohou problém v detailu probrat.

21. 1. 2016
Ptá se: Tomáš

Dobrý den, jsem malý podnikatel (5 zaměstnanců) a vůbec netuším, co to je symetrický a asymetrický internet. Můžete mi vysvětlit rozdíl a co je pro mě výhodnější?

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, asymterické připojení je v rychlosti stahování a odesílání dat. Rychlost stahování je větší než rychlost odesílání. Oproti tomu symetrické připojení má stejnou rychlost stahování i odesílání. Hlavně záleží, k čemu budete připojení využívat. Jestli je to primárně na odbavování e-mailů, zobrazování webových stránek a případně stahování souborů, tak Vám jistě stačí levnější varianta asymetrická, která pohodlně vystačí i pro 5 zaměstnanců. Pokud, ale potřebujete připojení, které má 100% měsíční dostupnost a internetové připojení Vás živí a jste na něm v podnikání 100% Vaše společnost závislá. Pak spíše doporučuji dražší variantu, kde Vám zaručíme i velmi vysokou měsíční dostupnost Vaší služby a případné kompenzace v případě případného výpadku.

21. 1. 2016
Ptá se: V.

Jak můžu být díky internetu při podnikání ještě pružnější? Jako že budu mít ryhclejší spojení nebo je v tom ještě něco?

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, naše internetové připojení O2 dokáže pružně zvyšovat či snižovat rychlost podle aktuální potřeby firmy a stejně tak doplňkové služby lze zvolit podle momentální situace ve firmě. Díky doplňkovým službám jako Proaktivní upozornění na výpadek, Aplikační portál, Konfigurace VPN nebo i Mobilní záloha zoptimalizuje firma své připojení přesně tak, jak vyžaduje její činnost a způsob podnikání. Navíc vždy platíte přesně podle toho, co skutečně využijete a efektivně vynaložené náklady máte pod kontrolou.

21. 1. 2016
Ptá se: Vojtěch

Dobrý večer,
chtěl bych se zeptat, zda-li je tato služba určena i menším firmám, či pouze těm velkým? Konkrétně restaurace s penzionem. Děkuji.

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, i jako malá společnost můžete využívat naše internetové služby dle vašich aktuálních potřeb. Máme pevné fixní připojení i mobilní datové připojení. Zároveň pro restaurace máme i nový produkt O2TV Business zaměřený primárně pro restaurace a sport bary, kde svým zákazníkům můžete veřejně promítat sportovní kanály se zajímavými přenosy.

21. 1. 2016
Ptá se: Bláha

Dobrý den, chápu to správně, že k EBS není třeba od vás pořizovat další služby jako jsou třeba mobilní volání? A když data z mého počítače v práci přesunu k vám do virtuálního úložiště, bude to bezpečné? Dostanu se k nim kdykoli? Jak to v praxi funguje?
Děkuji.
J. Bláha

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den. Ano, EBS očekává, že si zákazník z jednotlivých komponent vytvoří službu sobě na míru a tedy jednotlivé komponenty umí být na sobě nezávislé. Úložiště je dostupné pouze uživateli, který zná správné jméno a heslo. Díky tomu si může přístup do úložiště nastavit až na 5 zařízeních a má tedy pod kontrolou kdo a odkud je možné se k datům dostat. Samozřejmě díky jménu a heslu má navíc své úložiště dostupné přes webové rozhraní.

21. 1. 2016
Ptá se: Marek V.

Zdravím Vás, pane Hádek, jak musí být firma velká, aby se vaše řešení vyplatilo? Děkuji za odpověď.

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, naše řešení nabízíme od malých podnikatelů až pro velké korporace. Myslíme si, že internet od nás mohou využívat všechny typy společností. Věřím, že každý si najde svoji variantu služeb, které aktuálně pro své podnikání a proto se určitě toto řešení vyplatí.

21. 1. 2016
Ptá se: Vlaďka Bělíková

Pane Hádku, prosím, co je to symetrický a co asymetrický internet?

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, Asymetrický internet má rozdílnou rychlost stahování a odesílání dat. Bývá pravidlem, že rychlost stahování dat je větší a rychlost odesílání menší. Tento typ internetového připojení se využívá pro zákazníky spotřebitele, nebo malé společnosti, protože tito zákazníci většinou nepotřebují velké rychlosti k odesílání. Je také výrazně levnější, než symetrická varianta. Oproti tomu symetrické připojení má stejnou rychlost stahování dat i jejich odesílání a spíše takové připojení využívají větší firemní zákazníci, kteří ho mají primárně pro svoji pracovní činnost. Tento typ internetu má také větší nároky na stabilitu a funkčnost, proto je také dražší než předchozí asymetrická varianta.

21. 1. 2016
Ptá se: Drahoš

Proč se to jmenuje Elastic? Co je na tom elastického?

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, koncept elasticity neboli pružnosti chápeme v O2 jako odpověď na rychle se měnící prostředí na trhu, nečekané situace, výkyvy, nové objevy i konkurenci, kterým musí firmy čelit a přizpůsobovat se jim. Internetové připojení pro firmy dokáže pružně zvyšovat či snižovat rychlost podle aktuální potřeby firmy a stejně tak doplňkové služby lze zvolit podle momentální situace ve firmě. Můžete využívat různé doplňkové služby - Proaktivní upozornění na výpadek, Aplikační portál ke sledování vaší přípojky, konfigurace VPN nebo Mobilní záloha. Takto můžete různě optimalizovat své připojení přesně tak, jak vyžaduje váš způsob podnikání.

21. 1. 2016
Ptá se: Pavel

Jak získat IP adresu k mobilnímu internetu?

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, jestli máte, namysli pevnou IP adresu, tak tu standardně nabízíme i k mobilnímu datovému připojení na technologiích 2G, 2G i 4G LTE. Stačí zavolat na prodejní linku 800 02 02 02, případně navštívit O2 prodejnu a domluvit se na zřízení pevné IP adresy.

21. 1. 2016
Ptá se: Matěj

Jsou vaše služby také tak profesionální, jako působí tento text a hlavně fotka experta?!

Odpovídá: Jiří Hádek

Samozřejmě, doporučujeme naše služby vyzkoušet :)

21. 1. 2016
Ptá se: Vašek

Dobrý den,
nechápu,proč O2 nemá zájem o zákazníky.V obci byl dotazník,kdo má zájem o internet.Bylo nás 45 rodin.
Malá ústředna,kde končí optika je cca 1km vzdálena od prvního sloupu v obci,kde je svorkovnice a drátově internet po kabelu pro pár domů s rychlostí 2Mb.Zbytek obce je bez internetu vzhledem ke vzdálenosti.
Proč O2 neprodlouží optický kabel z té ústředny do obce?Vedení je po sloupech,tak montáž by nebyla těžká.Pár metrů kabelu a celá obec má vysokorychlostní internet.Výnos pro O2 je 45×500=22500Kč měsíčně.Investice zaplacena za 2 měsíce!!!
Děkuji za odpověď.Vašek.

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, prosím zašlete konkrétní název obce a kontakt. Já předám požadavek na kolegy, kteří zjistí aktuální i budoucí stav připojení ve vaší obci a případně s vámi mohou navrhnout i řešení.

21. 1. 2016
Ptá se: Lišák

Dobrý den, potřebuju mít od vás i jiné služby jako třeba telefonii nebo se dají koupit jen data? Díky. J. Lišák

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, od nás můžete mít samostatně data i telefonii, nebo obojí. Zaleží primárně na Vás, co aktuálně potřebujete a můžete využít. Určitě není podmínkou brát si služby, které nebudete potřebovat k Vašemu podnikání.

21. 1. 2016
Ptá se: Kloucký

Zdravím Vás, pane Hádku,
je EBS vázáno fixně na nějakou lokaci nebo jen na zařízení? Jde mi o to, zda se dá využít pro obchodní zástupce, kteří se pohybují po republice a nejsou dislokování na jednom místě. Konzultace se dá vyřešit přes Vás nebo mám jít na prodejnu O2?
Děkuji.

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, EBS je koncept, který není vázán na určité koncové zařízení. V rámci EBS konceptu můžete využívat data, virtuální úložiště i hostingové služby. Pokud byste měl zájem, stačí na sebe poslat kontakt a já zajistím, aby vás kolegové zkontaktovali a připravili nabídku na míru.

21. 1. 2016
Ptá se: Tomáš V.

Dobré ráno, zajišťujete i stabilní připojení v cizině? Hodně jezdím na Slovensko a do Rakouska a rychlý internet za rozumné ceny by se mi hodil, protože mě nebaví pracovat pořád po kavárnách a drahá data jsou otravná. Díky.
Tomáš V.

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, pevné datové připojení umíme nabídnout pomocí našich VPN služeb i v zahraničí. Na Slovensku doporučujeme i naši dceřinou firmu O2 SK. Co se týče Rakouska, tam bohužel kromě již našich avizovaných VPN služeb, umíme pouze připojení pomocí datového roamingu. V případě zájmu určitě zašlete kontakt na Vás a zařídím předání požadavku na kolegy, kteří Vám připraví konkrétní nabídku.

21. 1. 2016
Ptá se: Jan Procházka

Jaký máte nejlevnější internet pro firmy?

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, nejlevnější internet nabízíme v produktu O2 Internet PROfi, který má rychlost stahování až 20Mbit/s a rychlost odesílání až 2Mbit/s. Cena se pohybuje 577 a 791,- Kč bez DPH podle délky závazku. V ceně služby nabízíme koncové zařízení za 1 korunu i s bezplatnou výměnou v případě poruchy a technickou podporou v ceně.

21. 1. 2016
Ptá se: Otec Braun

Dobrý den, chtěl bych zeptat kdy budete zlevňovat? Nebo 499,-Kč za 20/2 v roce 2016 považujete za laciné? Děkuji za odpověď.

Odpovídá: Jiří Hádek

Dobrý den, naším cílem je především zkvalitňování našich internetových služeb, chceme mít pro zákazníky stabilní a rychlé připojení za přijatelnou cenu. Ke konci roku 2015 jsme zvýšili u vyšší varianty O2 internetu, rychlost odesílání na 4Mbit/s a tento rok se snažíme o další navyšování rychlosti internetu.

 

Právě se děje

Další zprávy