GC 08: Midnight Club: Los Angeles - dojmy

Jiří Škrampal
2. 9. 2008 0:00
Život začíná ve stodevadesáti. Přesvědčili jsme se o tom na vlastní oči.
Foto: Hratelně.cz

Lipsko lákalo spoustou ochutnávek budoucích hitů, a tak velký hráč jako Rockstar nemohl zůstat stranou. Trochu zastrčená ve stínu GTA, nicméně neméně kvalitní závodní série Midnight Club byla na Games Convention přítomna v hratelné podobě a my vám samozřejmě velice rádi zprostředkujeme dojmy z arkádového rychlíka.

Inteligentní design především
Série Midnight Club je, stejně jako například Midtown Madness, známá charakteristickou strukturou závodů v otevřeném městě, kdy musíte projíždět jednotlivé checkpointy v předem určeném pořadí. To, jak se k nim dostanete, vám už ale hra nediktuje, což bylo zároveň největší lákadlo i průšvih v jednom. Pocit úžasné volnosti a otevřenosti byl vždy draze vykoupen blouděním a rušivým pauzováním hry, abyste se podívali, kde jste a jak byste se vlastně nejrychleji dostali k dalšímu checkpointu.

Foto: Hratelně.cz

A proč ten pláč na hrobě předchozích dílů? Bloudění je totiž pryč a s ním největší překážka v nekonečné adrenalinové jízdě. Tvůrci toho dosáhli prostým, na realizaci však jistě nesmírně obtížným designem checkpointů i celého města. Pocit volnosti tak nezmizel a přesto je vždy jasné, kam máte jet dál aniž byste se museli dívat na mapu. Aleluja!

Foto: Hratelně.cz

Konec jízdy na LSD
Obrovská rozloha města měla v minulosti za následek nehezkou rozplizlost všech textur a nepříjemné poškubávání celé hry. Oboje je to tam a v HD hra při stabilním frameratu vypadá fantasticky. Smysl pro rychlost, obzvlášť po použití nitra, hře může závidět i Wipeout. Kromě klasického nitra zůstal i prvek dodatečných boostů, které si vysloužíte, když se dostatečně dlouho držíte soupeři těsně za zadkem, což je samozřejmě patřičně obtížné.

Odměnou vám ale bude krátký skok na téměř nadzvukovou rychlost, který se cení obzvlášť na cílové rovince. Ve stodevadesáti v prositměru na dálnici snadno způsobíte menší, větší nebo pravděpodobně naprosto monstrózní dopravní nehodu, což nemusí být nutně konec závodu a dokonce ani ztráta pozice.

Foto: Hratelně.cz

Všichni závodníci se celou dobu drží pohromadě, což má za následek fakt, že se kdykoliv můžete snadno z posledního místa vyškrábat až do vedení. Na druhou stranu vám hra nedovolí udělat si příliš velký náskok.

Z jednoho levelu jsme toho víc nevyzvěděli. Multiplayer, Story mód, možnosti tuningu i detaily herního systému zatím zůstávají velkou neznámou. Z ukázky je ale téměř jisté, že fandové závodních her, které si příliš nelámou hlavu z reálnou fyzikou, budou na podzim slavit velký svátek.

 

Právě se děje

Další zprávy