GC 08: Dead Space - dojmy z dema

Alžběta Trojanová
29. 8. 2008 0:52
A také informace z prezentace.
Foto: Hratelně.cz

O Dead Space jsme vás informovali už v našem preview, ale v Lipsku jsme měli možnost se s tímhle titulem seznámit přeci jen trochu blíže. A co za nové informace jsme se dozvěděli?

Tak například věc, která nám původně nedávala smysl. Má Isaakův cool oblek vlastní zásoby vzduchu? Isaak se v demu totiž setká se členy posádky, které Necromorphové změnili v podivné houbovité potvory, co znečišťují ovzduší jakýmsi jedovatým sajrajtem. Isaak má tak čas na zlikvidování nepřátel jen do doby, než se otráví. To na nás působilo jednoznačným dojmem, že tedy přídavný vzduch nemá.

Foto: Hratelně.cz

Jak nám ale bylo sděleno na prezentaci, pravda je jiná. Isaak má zpočátku hry zásoby značně omezené, proto ten časový limit (není to tedy signalizace, že by se pomalu trávil, ale to, že mu přídavný vzduch rychle ubývá). Postupem hry si ale svoje přístroje bude moci upgradovat, tedy třeba přidat vyšší objem.
Co to tedy znamená? Ano, máme potvrzené, že nás čekají pasáže v zero gravity zone, kde uvidíme trhlinami okolní vesmír.

Foto: Hratelně.cz

Když už je ale řeč o zónách s nulovou gravitací, demo nás jednoznačně přesvědčilo o tom, co zahraniční weby dlouho píší. Orientace je značně obtížná. Vzhledem k tomu, že se pohled přizpůsobuje Isaakovi a místnosti se tak otáčí podle toho, kde zrovna se svými magnetickými botami přistane, je vcelku těžké uvědomit si, kterým směrem se máte vydat.

Nám se tak kupříkladu přihodilo, že jsem se slušný kus vrátili, než jsme pochopili, že jdeme opačně. Problém je, že lokace vesmírné lodi jsou si relativně podobné a chodby jsou často obtížně od sebe rozeznatelné.

Foto: Hratelně.cz

Právě pro takové případy by měla být ve hře i možnost zapnout si označení směru kam jít. Na podlaze se objeví modrá pulzující linka jasně ukazující směr cesty. Nám se ale bohužel nepodařilo přijít na to, kterým tlačítkem se spouští, takže její účinnost jsme v praxi neověřili.

Jak už bylo řečeno v našem preview, v Dead Spacu se nesetkáte s žádným HUDem. Ukazatel zdraví má tak hrdina podél páteře, menu mu zase holograficky vyskakuje z ruky. To má za následek, že nemůžete hru nijak zapauzovat, vše dokonale připomíná realitu. Bohužel při hraní se nám občas stalo, že Isaak se postavil tak hloupě, že jsme na menu přes jeho rameno neviděli.

Foto: Hratelně.cz

Co se týče samotné hratelnosti, tak hra rychle odsýpá. Dobře se střídají akční sekvence s pomalejšími, snad bychom možná rádi viděli trochu více hutnější atmosféry alá AVP. To nás ale možná ještě čeká v pozdějších levelech.

Jediná věc, co nás trochu zachmuřila, bylo rozmístění checkpointů, kterých bylo věru málo. V případě smrti se tak většinou ocitnete nepříjemně daleko, a to je prostě opruz. Další drobné zklamání pak přišlo v podobě způsobů Isaakova zabití. Ten by se měl mít slušnou zásobu nechutných úmrtí, kde figurují odtržené končetiny a vyhřezlá střeva. My viděli pokaždé jen jeden typ – roztržení těla v pase. Nechutné to bylo dost, ale čekali jsme trochu více rozmanitosti.

Celkově ale Dead Space vypadá náramně a hraní téhle hry jsme si pořádně užili. Zkrátka věříme, že vesmírná jatka nemůžou zklamat!

 

Právě se děje

Další zprávy