GC 08: Borderlands - dojmy z prezentace

Petr Ciesarík
3. 9. 2008 0:00
Randy Pitchford nám ukázal jeho nový hit!
Foto: Hratelně.cz

Byť byla prezentace o Borderlands vůbec tím prvním, co jsme na Games Convention viděli, záhadně jsme na ni zapomněli a dostali jsme se k ní až teď. Randy Pitchford z Gearboxu nás provedl jedním levelem, v němž se proti nám postavili bandité z planety Pandora (jedná se o místo, kde se nejezdí jen tak a není snadné tam přežít) a také nebezpečné tamější nestvůry. Následně jsme mrkli do zatuchlých dolů a celou ukázku završila honička v autech.

Foto: Hratelně.cz

Hned z prvních záběrů šlo jednoznačně poznat, že Randy nám tady ukazuje hodně rozdělanou verzi hry a grafická stránka tak nebyla tím, co nás mělo přesvědčit o momentálních kvalitách (dle vyjádření se jednalo o pre-alpha verzi). Různé efekty při přestřelkách a výbuchy granátů už ale působili o poznání lépe. Ze začátku se dva hrající hráči v kooperativním módu ocitli v obyčejné pustině, kde měli přichystané auto, které mělo ve své výbavě i nějaký ten kulomet. Jeden se chopil řízení a druhý si vylezl ke k samopalu, aby mohl odrážet případné nepřátelské nájezdy. Randy při této příležitosti dodává, že přes online připojení si spolu mohou zahrát až 4 hráči, přičemž jejich úsilí bude spočívat v tom, aby vytvořili vybalancovaný a skvělý tým. A aby toho nebylo málo, počítají autoři s možností propojeného hraní uživatelů z různých platforem.

Foto: Hratelně.cz

Cílem našeho questu je dopravit se k těžební oblasti a vtrousit se do ní, kde bychom měli nalézt jakýsi artefakt. Po cestě jsme potkali pár nehostinných mutantů, kteří nebyli pro naši dvojici žádným velkým problémem. Ten nastal až při příjezdu ke vchodu do dolů – tam na ně čekala daleko větší a silnější potvora, s níž už to byl tvrdší boj, a předvádějící se u toho pěkně zapotili. Vlezeme do dolů a začíná být pěkně dusno. Žádní čučkaři už proti nám nestojí a máme tu čest si to rozdat s dobře vybavenými bandity. Gearbox v předchozí době šokoval PR řečmi, že v Borderlands se objeví až půl miliónu zbraní, což znamená opravdu neskutečné číslo. Tímto se oháněl i Randy na prezentaci a jasně nám ukázal, jak celý systém zbraní bude vlastně fungovat.

„Vídíte toho chlapíčka s tou super pistolí? Líbí se vám? V tom případě ho sundejte a pistole je vaše,“ prohlašoval Randy. Když cokoliv vidíte na jiném hráči a vy ho pak zabijete, můžete si vzít všechno, co měl zrovna u sebe. Tím se dostáváme k RPG prvkům hry. Předměty vám nebudou vypadávat jen z postav, ale plno věcí najdete i v okolních bednách a dokonce jsme viděli i box přímo na zbraně. Každý předmět navíc svým barevným označením ukazuje, o jaký typ se jedná (lepší, vzácný, hodně silný apod.). U pistolí zkoumáte jednotlivé aspekty (dostřel, přesnost,…), z nichž si uděláte obrázek o kvalitě zbraně sami.

Foto: Hratelně.cz

Ke každému neodmyslitelně patří aspoň symbolické levelování postav. „Ano, i tady budete se svým hrdinou postupovat o úrovně a úrovně výše,“ říká Randy. Tak jako všude dostanete nějaké ty zkušeností bodíky, které si pak svévolně rozdělíte do potřebných směrů. Jenže Borderlands je hlavně o střílení, což se podepíše i na vaší postavě. Autoři pro vás přichystali několik skillů, které obdržíte při používání určitého typu zbraně. Rádi to kosíte s brokovnicí? Pak si pomocí skillu vylepšíte právě zaměření na ni.

Pokračovali jsme dále a bandité se chlubili štíty, s nimiž si nedokázaly naše zbraně poradit. Přišly na řadu granáty, které rapidně snížily životnost nepřátelských obraných prostředků a my je tak mohli pohodlně dorazit. Úkol byl splněn a ještě nám byla ukázána honička a přestřelka v džípech, která ale nepůsobila nijak moc efektně.

Foto: Hratelně.cz

Blížil se konec předváděčky a Randy se snažil do nás sypat další důležité informace. V Borderlands budou na výběr tři povolání – Hunter, Soldier a Siren. Každé z nich má svůj vlastní osud a i příběh se během hraní bude odvíjet jinak. To už ale odzvonilo a Randy oznámil, že náš čas prezentace vypršel. Závěrem můžu říct, že Borderlands se tváří poněkud zvláštně. Není to nic úchvatného (tedy prozatím), avšak o žádný průser se samozřejmě taky nejedná. Je jasné, že autoři mají ještě plno ruce práce a vydání se nedočkáme jen tak.

Nicméně dle mého názoru chybí hře něco cool a zajímavého, což by posunulo Borderlands o něco výše. Ano, máme tady 500 000 zbraní, ale rozhodně nepočítejte s tím, že půjde o vzhledově jiné kousky (sem tam se některé budou lišit opravdovou maličkostí). A kdo ví, jestli nás třeba nesrazí do kolen možná atmosféra drsné planety Pandora (z prezentace nic cítit zatím nebylo). Ale jo, i tak se mi to líbilo a jsem zvědav na další ukázky. Snad to bude stát za to.

 

Právě se děje

Další zprávy