GC 08: Alpha Protocol - zápisky z prezentace

Petr Ciesarík
8. 9. 2008 0:00
Jaké jsou naše dojmy z tohoto špionážního RPG?
Foto: worthplaying.com

Na Alpha Protocol se moc těším a jakmile jsem se dostal na prezentaci hry, pocítil jsem v sobě jistou dávku vzrušení a nadšení. Vidět tuhle hru v pohybu byl jeden z mých předních cílů v Lipsku a po zhruba půlhodinové ukázce jsem si o hře udělal vlastní obrázek.

Hlavní hrdina hry se jmenuje Michael Thorton, s nímž jsme začínali v jednom z jeho tajných úkrytů, který v sobě skrýval několik vylepšení a vychytávek. Tzv. „Spy Room“ sloužil především pro úpravu vzhledu Michaela a kromě vousů a jemného sestřihu jste si mohli navléct i jiné oblečení (tady využili autoři situace a nahodili vtípek v podobě čepice s logem Obsidianu). To všechno se dělá hlavně kvůli tomu, aby vás při misi jen tak někdo nepoznal. Jste přece špión a proto je potřeba předejít takovýmto nepříjemným věcem.

Foto: worthplaying.com

Po elegantní úpravě jsme se přemístili do místnosti s bojovou výbavou, kde se nám na výběr dostalo několik pistolí a granátů. Většina kusů jde navíc vlastně modifikovat, čili na zbraň si připevníte tlumič, lepší zaměřovač a mnoho dalších upgradů. Tolik k názorné ukázce a přepínáme se do jiného sídla, z něhož se konečně vydáme na nějakou akci.

Foto: worthplaying.com

Ještě než jsme šli ven, byla nám ukázána obývací místnost s velkou LCD televizí, kterou taktéž využijete k několika věcem. Ačkoliv tam v současné chvíli sice běžel teaser na Alpha Protocol, v plné hře tomu bude jinak. Nepřetržitě se budou zobrazovat zpravodajské relace, které vás budou informovat o momentálním dění ve světě. Vy tak budete vědět, co se kde děje, kam by bylo nejlepší vyrazit, kde by se mohl skrývat jeden z kumpánů, na nějž máte políčeno apod. Zajímavý nápad a uvidíme, jak ho nakonec využijeme v praxi.

Naše mise má jasný úkol, najít a případně dopadnout překupníka zbraní, jenž prodává horké zboží nejen našim nepřátelům. Krátkým dialogem se dostáváme přes stráž, která nás pustí, a pak začíná první akční pasáž. Hm, Mass Effect. Tahle hra se mi okamžitě vybavila. Nevím, jak moc spolu BioWare a Obsidian spolupracují, ale tady jsem neubránil názoru, že půjde o takový Mass Effect v našem světě. Neberte to ale doslova, k této myšlence jsem došel až teprve tehdy, když se začalo střílet. Jediné, v čem mi to Mass Effect připomínalo, byl styl akce, kamera umístěna za zády hlavního hrdiny, systém krytí a i ten blbý zaměřovač tento můj dojem ještě posílil. Postupně jsme procházeli přes odporující teroristy, kteří byli vzhledem k pre-alpha verzi hry docela zmatení (rozuměj nechovali se zrovna chytře).

Foto: Hratelně.cz

Umělou inteligenci ale prozatím soudit nijak nebudu. Nebylo by to fér. Ostatně i sám předvádějící maník z Obsidianu se vymluvil na aktuální nedostatečný stav hry. Avšak pár světlých momentů by tady bylo. Protivníci se například nebáli utéct před granátem a občas jim došlo, že za sloupem se budou krýt lépe. Jsme u konce a dostáváme se k hledanému překupníkovi zbraní, jenž se s námi samozřejmě pokouší vyjednávat. Poprvé tak naplno využíváme nový dialogový systém, v němž nevolíte přímé odpovědi, ale v daném časovém limitu měníte barvu tónu hlasu, podle něhož pak udáváte směr rozhovoru. Nicméně neplatí to tak vždy, v konečné fázi dialogu jsme museli učinit rozhodnutí, co vlastně s dopadeným borcem uděláte. Nabízely se tři možnosti: zabít, zatknout, pustit. Každé má své výhody a nevýhody. Zabijete-li ho, máte misi splněnou a jdeme dále. Když ho ale zatknete a předáte CIA, tak si u ní polepšíte a ta vám třeba může někdy pomoct. Anebo ho nechte jít, on vám třeba pak dodá nějaké zbraně a občas vám poskytne informaci přímo z první ruky. My jsme ho nakonec zatknuli, čímž ale naše prezentace skončila.

Foto: Hratelně.cz

A opět nastává čas pro konečnou sumarizaci a další nezmíněné aspekty hry. Už na začátku nám autoři potvrdili, že Alpha Protocol bude hra výhradně pro dospělejší hráče. Budete moct svádět ženy a užívat si s nimi a i ta brutalita zde bude vidět. Na otázku, zda se plánuje více konců, jsme obdrželi jasnou odpověď: ano. Tak trochu mě zaráželo, že jsem neviděl žádné RPG prvky, a tak se okamžitě ptám, přičemž jeden z předvádějících mi oponuje, že o těchto věcech zatím nesmí mluvit. Ale máme se těšit na různé možnosti při otevírání dveří atp. Inu, zase taková bomba Alpha Protocol prozatím není. Ač se hra tvářila audiovizuálně velmi pěkně, chyběl tomu patřičný náboj a šmrnc. Snad autoři z Obsidianu všem ukážou, že nestojí pouze ve stínu přátelského studia BioWare. Ambice a kvality na to mají. Držíme palce.

 

Právě se děje

Další zprávy