Fracture - válka budoucnosti

Michal Šuráň
25. 5. 2007 0:00
Nová hra od LucasArts přijde s revolučním pohledem na hraní 3d akcí a design levelů. Uvnitř: VIDEO
Foto: Hratelně.cz

Není to tak dávno, co LucasArts a Day1 Studios oznámili spolupráci na nové hře. Zatímco první je známá vývojářská firma, která debutovala hlavně svými geniálními adventurami (a dnes trochu skomírá), druhá má na pažbě zatím jen několik menších zářezů - dva díly strategie MechAssault a Xbox verzi pecky F.E.A.R. Poslední rok jsou však vývojáři zavření ve svých kancelářích a chystají pro nás něco opravdu speciálního.

Tající ledovce
Děj hry Fracture má být zasazen do druhé poloviny 22. století, kdy Země vypadá trochu jinak, než ji známe dneska. Vlivem globálního oteplování roztály ledovce, které daly řece Mississippi sílu k tomu, aby rozdělila USA na dvě části. Spojené státy, v podobě jak je známe dnes, zmizely z atlasů a místo nich se objevily dva na sobě zcela nezávislé státy. A protože velká voda značně zničila hospodářství obou nových zemí, rozhodly se požádat o pomoc na jiném kontinentu. Východní část se tak spojila s Evropou a dala vzniknout Atlantické alianci s armádou založenou na kybernetice a robotice. Západní část pak vytvořila spojenectví s Asií, pojmenovala se Pacifická republika a staví svou armádu hlavně na genetickém inženýrství.

Foto: Hratelně.cz

Deformace
Oba dvě se nemají příliš v lásce a neustále se obávají útoku toho druhého. Když do úřadu Atlantické aliance nastoupí nový prezident, poslechne rady zvědů a zavelí zaútočit na vyschlou zátoku, kde Pacifická republika údajně shromažďuje armádu pro útok na svého souseda. Odveta na sebe samozřejmě nenechá dlouho čekat, a tak se rozhoří válka mezi dvěma státy, které byly kdysi jeden a válčily na cizím písečku v Iráku. Zde do hry vstupuje hráč v roli drsného Masona Briggse, který má v občance státní příslušnost Atlantické republiky.

Foto: Hratelně.cz

Tohle pořád zní normálně, nicméně nyní jsme se k dostali k důvodu, proč stojí za to o Fracture napsat. Hlavním základem hry je totiž formování, tedy spíš deformování - díky svému vybavení a zbraním bude moci Briggs tvarovat terén přesně podle svých potřeb. Hodíte granát, ten pod sebou výbuchem udělá pořádnou jámu a nakonec do ní stáhne vše v okolí.

Jiný vám zase místo díry v zemi pěkně zvlní terén a věřte nám, že protivníci se jen těžko udrží na nohou. Případně v třetí variantě ze Země vytečou sloupy magmatu. Možností je mnoho a jak je patrné z videí, nebudete jich využívat jen ke zneškodňování nepřátel. Právě správné používání jednotlivých dovedností vám totiž mnohdy umožní i cestu dál (díky díře podlezete překážku, magmatem ji naopak vyzvednete), takže bychom se mohli dočkat i nějakých logických úkonů.


Foto: Hratelně.cz

Střílečka především
Mimoto bude Fracture hlavně akce jako řemen a vaše virtuální ego dostane do rukou zajímavé kousky pro likvidaci geneticky upravených nepřátel z druhého pobřeží. Přestože tvůrci o arzenálu prozatím příliš neprozradili, měly by se ve hře objevit i některé tradiční zbraně dnešní doby. Inu, taková brokovnice je zkrátka nesmrtelná.

Hra je vyvíjena na konzole nové generace, tj. X360 a PlayStation3 a jak můžete vidět, že technické zpracování tomu doopravdy odpovídá. Schválně jak se věci vyvinou dále a jestli možnosti hrátek s terénem nebudou tou jedinou zajímavou věcí, se kterou autoři přijdou. Datum vydání je stanoveno na léto 2008, takže si ještě chvíli počkáme.

 

Právě se děje

Další zprávy