Deset nejočekávanějších PS3 her - 1. díl

Jan Haďátko
28. 3. 2007 0:00
V rámci PS3 speciálu jsme pro vás připravili i seznam nejočekávanějších her pro tuto platformu. Víte, které tam jsou?
Foto: Hratelně.cz

Sledujte náš PlayStation 3 speciál zde!

PS3 má konečně launch ve všech regionech definitivně za sebou, porodní bolesti jsou rovněž na odchodu a bouřkové mraky nad budoucností PS3 se začínají protrhávat a vytrácet. A zpoza nich jasně vykukovat první hvězdy, které by měli už letos PS3 doprovázet k snad zářivé budoucnosti. Tady je 10 nejnadějnějších z nich (resp. jejich první várka).

Foto: Hratelně.cz

10. Army of Two
Výrobce: EA
Vydavatel: EA
Datum vydání: Q4 2007
Electronic Arts. Moloch, který se drží vlastních zavedených franchise sérií pevněji než švec svého kopyta, nicméně výjimky potvrzují pravidla. A Army of Two vypadá všemožně, jen na okoukaně a očekávatelně. Jedničková audiovizuální prezentace je sice u EA samozřejmostí, ale aby obalovala zatím prakticky mainstreamem neprověřený koncept, no to se u EA vidí jednou za několik let. Heslem dne totiž v Army of Two bude co-op, co-op a zase co-op. Ať už budete hrát sami nebo s živým parťákem, bez kooperace s druhou postavou se v Army of Two prostě neobejdete. Všechno od A do Z bude v téhle third person akční řezanici, která sama sebe nebere zbytečně vážně, vystavěno na spolupráci dvou týpků, kteří disponují arsenálem menší armády a vzhledem vraždících maniaků z kultovních hororových slasherů. Spolupráce. Od překonávání překážek prostředí, přes uzdravování a hecování se až po velmi efektně vypadající spolupráci při likvidaci nepřátel. Ukázky v tomto případě vypovídají za tisíc slov, takže šup šup mrknout na trailer. Potenciál zvláště při hře ve dvou je mimořádný a zvládnou-li v EA i adekvátně pořešit AI vašeho parťáka v singleplayeru, mají na další úspěšný franchise titul, kterého se můžou pár dalších let pevně držet, jistojistě zaděláno.

Foto: Hratelně.cz

9. Devil May Cry 4
Výrobce: Capcom Vydavatel: Capcom Datum vydání: Q4 2007 Nejnadupanější a nejvíce cool akční sérii na minulé generaci konzolí není třeba nějak zvlášť představovat. Kdo jednou zažil či aspoň viděl divoký akční taneček v podání Danteho, ten na něj nezapomene. A při představě, co s ním může udělat HW nové generace, se nejednomu hned začnou sbíhat sliny. Pravda, verze, kterou Capcom předvedl na loňské TGS sice byla řádně nadupaná a sexy, ale slinopudným očekáváním ne tak úplně dostála, neb předvedla jen a pouze již viděné a osvědčené v hi-res grafice. Nová postava v DMC univerzu, Nero, sice vypadá dost zajímavě a akčního tanečku ve stylu DMC není nikdy dost, ale přeci jen člověk čekal něco, co ho usadí jako první předváděčka DMC na PS2. Nicméně Capcom na DMC4 pilně pracuje a dušuje se, že dojem z finální podoby DMC4 bude stejně úderný a silný, jako z prvního dílu. Velké sliby, ale po návratu Capcomu do formy - s DMC3 a RE4, si trochu důvěry zaslouží. Když slibům dostojí, bude to bez debat akční nářez roku.

Foto: Hratelně.cz

8. Lair
Výrobce: Factor 5
Vydavatel: SCEE
Datum vydání: červen 2007
Factor 5 má ve svých řadách zcela bez debat jedny z neschopnějších programátorů na světě. Své o tom ví fanoušci bigN, kteří měli tu čest s Pilotwings na N64 nebo Roque Squadronem pro N64 a následně i na GC. A své o tom budou vědět za chvíli i fanoušci PS3; nativní 1080p rozlišení, sedmikanálový zvuk, dynamické denní cykly s plným HDR, epické exteriéry s několika tisícovými armády s individuální rag doll animací pro každého jednotlivce, dynamicky simulovaná voda i plyny, volumetrické mraky, raytracing, offset mapping a spousta dalších technologických serepetiček, o kterých drtivá většina ostatních her ještě ani neví, že existují, natož aby je zvládla rozumně využít. Všichni, kdo čekají na demonstraci skutečného potenciálu výkonu PS3 se už v červnu dočkají. A dočkat by se měli i ti, kteří čekají skutečně kvalitní hru. Krom toho, že Factor 5 představuje absolutní světovou technologickou špičku, tak navrch ještě ani nedělá špatné hry (pozn. jen se jednou za uherský rok trochu utnou jako v případě Turricana 3 nebo Roque Squadrona 3). Raný build z loňské TGS sice herně bůh ví jak neoslnil, ale jeho jediným účelem byla víceméně předváděčka ovládání draků SIXAXISem. Pravda, nakonec sice Lair možná nebude nic "víc" než "jen" střílečka s draky v hlavní roli, ale právě tyhle věci zvládají autoři Roque Squadronu lépe než kdokoliv jiný. A když si k jejich zkušenostem s žánrem přidáte neokoukané, výborně zvládnuté létání pomocí SIXAXISu, silný akcent na kvalitní a dramatický příběh, úžasné působivé draky, propracovanou mytologii světa Lairu, obligátní audiovizuální žranici a snad i variabilní herní náplň, nemůže to dopadnout špatně. Nebudete-li čekat něco jiného než jedničkovou moderní "střílečku". A kdo se ještě pořád kouká na potenciál tohoto žánru skrz prsty, nechť si zkusí skvosty jako Roque Squadron 2, Panzer Dragoon Orta nebo ZOE 2 a budete mít jasno, proč se na Lair vlastně těšit!

Foto: Aktuálně.cz

7. Assasin's Creed
Výrobce: UbiSoft
Vydavatel: UbiSoft
Datum vydání: srpen 2007
Co se stane, když dáte autorům nového Prince of Persia do rukou nový HW? Ne, ne, nezačnou naštěstí okamžitě pracovat na dalším pokračování Prince, ale s odvahou sobě vlastní se chopí mnohem ambicióznějšího tématu s cílem dát next-gen grafice konečně i next-gen obsah. A rozhodnou se hráče vzít do Jeruzaléma 13. století, kdy světu křesťanství ukázalo i svou odvrácenou a temnou tvář, které budete čelit v roli člena arabského tajného spolku elitních vrahů, kterým se říkalo díky jejich rituálnímu užívání hašiše Hassasini (z čehož vzniklo i následně anglické slovo assasin). Nakolik se dokáží autoři v obavách o politickou korektnost držet historických reálií zůstává otázkou, jisté však je, že ani metody a cíle hlavní postavy hry diplomatické určitě nebudou, neb nájemné vrahy diplomacie příliš nikdy nebrala, a Hassasiny zvlášť. Na tom by samo o sobě nic next-gen nebylo, nebýt faktu, že se autoři nejen rozhodli využít historických reálií, ale v rámci vytvoření herního světa se i držet reality, což znamená živý a plně interaktivní Jeruzalém. Ať už se jedná o dynamicky simulované chování davů i jednotlivců, reagujících na to, co skutečně v průběhu hry děláte, jak se chováte a jak vypadáte, ale i naprostou svobodu pohybu, kdy se budete moci dostat všude tam, kam ve skutečnosti. Na každou římsu lze vylézt, každého bytelnějšího výstupku se chytit, na každé logicky dostupné místo se dostat. Žádná lineární cesta k cíli, jen ta, která hráče napadne a kterou zvládne. Prostor pro kreativitu a spoustu herních možností. Přidejte si next-gen grafiku na úrovni, víc než pozitivní ohlasy na první herní předváděčku a velmi zajímavé historické i příběhové pozadí, naznačující hrátky s časem, a nemůžete se na Asssasin's Creed netěšit.

Foto: Hratelně.cz

6. Heavenly Sword
Výrobce: Ninja Theory
Vydavatel: SCEE
Datum vydání: léto 2007
God of War v sukních a na steroidech. Tak se velmi jednoduše a výstižně dá popsat potenciál jedné z nejnadějnějších her letošního roku. Masové i komorní bitevní scény, mimořádně komplexní a variabilní soubojový systém, produkující dech beroucí choreografické souboje ve stylu nejlepších asijských wu-shu bijáků (Hrdina, Klan létajících dýk, Tygr a drak...), charismatická a netuctová hlavní hrdinka, která si ve jménu pomsty dobrovolně vybere vlastní smrt, hlavní záporák v hereckém podání Andyho Serkise, potenciálně i silný a emotivní příběh, grafika otevírající ústa dokořán a strhující symfonický hudební doprovod. God of War na steroidech. Heavenly Sword. Akční balet, na který je na místě si dávat velmi dobrý pozor. Ninja Theory sice mají za sebou pouze poněkud nedoceněnou arkádovou bojovku Kung Fu Chaos, ale tentokrát se podle všeho s Heavenly Swordem, jakožto prominentním PS3 only titulem, o nedostatek zájmu a docenění bát nemusejí. Reakce všech, kdož měli se hrou již tu čest, jsou bez výjimky nadšené a to autoři zatím předvedli jen pár z trumfů, co mají v rukávu. A dokáží-li k tomu fantasticky vypadajícímu akčnímu baletu přidat i ucelený rámec a nějaké oživení v podobě kupříkladu explorace komplexnějšího herního světa, máme před sebou největšího kandidáta na černého koně sezóny. Jeho název vám sice možná zatím moc neříká, ale vzpomeňte si, jak byl na tom do vydání God of War. Z Heavenly Sword se zkrátka vyplatí nespouštět oči, protože by mohl klidně kráčet cestou úspěchu svého vzoru a vy si nakonec budete moci říct - "Já to věděl! ".

Výslednou pětici nejočekávanějších her hledejte ZDE!

Článek je připraven ve spoluprácí s webem GamePro.cz a obchodem PlayCentrum, kterým tímto děkujeme!

 

Právě se děje

Další zprávy