Brothers in Arms 3 - dálnice do pekla

Tomáš Richter
7. 1. 2007 0:00
Datum vydání třetího pokračování populární taktické akce Brothers in Arms z období 2. světové války se nezadržitelně blíží. Dnes si historickou FPS s podtitulem Hell's Highway přestavíme.
Foto: Hratelně.cz

Budou tomu již bezmála dva roky, kdy se hráčům poprvé představila rádoby realistická střílečka s ambicemi umístit se mezi elitou, což se vývojářům nezcela povedlo. I když akce Brothers in Arms: Road to Hill 30 obohatila žánr o perfektní imperativní systém a nabídla narozdíl od konkurence odlišné pojetí největšího konfliktu v dějinách lidstva, začala zanedlouho nudit především díky tristní fádnosti. Chlapci z Gearbox Software, kteří se podepsali pod konverzí futuristického šlágru Halo z Xboxu, bondovkou Nightfire, třetím pokračováním skateboardové simulace Tony Hawk's Pro Skater či datadisky Blue Shift a Opposing Force pro kultovní Half-Life, si výtky bohužel k srdci nevzali a koncem roku vydali druhý díl, jenž měl být původně prachsprostým přídavkem. Tvůrci si tak před Vánocemi příjemně vylepšili rodinný rozpočet a hráčům prostřednictvím Earned in Blood suše naservírovali několik málo misí v roli čerstvě povýšeného seržanta Joe Hartsocka.

Foto: Hratelně.cz

Veřejnost si však žádá mnohem monumentálnější herní počiny, a proto se u Gearboxů rozhodli vytvořit next-gen pokračování, které by konečně mělo být plnohodnotným nástupcem prvního dílu. Ubisoft opět vsadil na technologii společnosti Epic Games, respektive na třetí generaci Unreal Enginu, jež by měl zajistit co nejvěrohodnější zážitek ze hry.

Radikální změny
V kůži dobře známého seržanta Matta Bakera ze 101. výsadkové se podíváme do Holandska, kde se zúčastníme nechvalně známé operace Market Garden. Zkoušku dospělosti složí hráč v detailně vymodelovaném městě Eidhoven a jeho blízkém okolí, které věrně odpovídá dobovým fotografiím a leteckým snímkům, jak už je tomu v sérii Brothers in Arms zvykem. Podle slov samotných autorů se můžeme těšit na absolutní volnost, kdy je rozlohou omezeným mapám konec. Svoboda pohybu bude mít obrovský vliv nejen na hratelnost, počet cest vedoucích ke zdárnému splnění mise či interakci s prostředím, ale zejména na odlišnou koncepci obkličování nepřátelských jednotek.

Foto: Hratelně.cz

Velký třesk postihne i vaší partu, do níž přibudou čtyři nové jednotky, což dozajista obohatí standard taktických postupů z předešlých dílů. Hoši s kulometem u pasu často podpoří zbytek týmu při udržení přesily, s minomety a bazukou naopak zlikvidují jakoukoliv překážku od zdi až po tank. V tomto případě bude hrát velkou roli fyzikální engine, jenž slibuje přemíru destruktivnosti prostředí. Při ruce bude mimo jiné také radista poskytující možnost přivolat si dělostřeleckou podporu, ten ovšem nebude k dispozici permanentně.

Parťáci ve hře tvoří dokonalý tým, takže když jeden z vojáků upadne, zbytek se pro něj vrátí, aby mu podal pomocnou ruku. Přeci jenom to jsou Bratři ve zbrani. Podobné náhodně aktivované skriptíky mají za cíl díky znamenitým animacím umocnit atmosféru na bojišti, o čemž jsme se mohli přesvědčit v doposud zveřejněných videch. Třetí BiA bude klást velký důraz především na taktiku, proto dostal Baker do vínku něco nových rozkazů pro patřičné kočírování svých svěřenců. Neméně zajímavě zní schopnost převzít kontrolu nad veškerou vojenskou technikou.

Foto: Hratelně.cz

Novogenerační zpracování
Devizou hry bude bezesporu umělá inteligence, na jejíž implementaci bude pevně stát celé dění. Často se setkáváme s ostudným mazáním medu kolem huby, přesto můžeme Gearboxu směle důvěřovat, jelikož se za AI napříč sérií Brothers in Arms stydět rozhodně nemusí. Díky pozitivní nepřítomnosti skriptů, volnosti pohybu či eventualitě zničit všechny objekty bylo nutné naprogramovat mnohem rozmanitější systém myšlenkových pochodů nejen nacistických jednotek, ale hlavně spojenců, aby nedocházelo k podobným výstřelkům, jako v nedávném Call of Duty 3. Vojáci budou mít hned několik stupňů chování podle dané situace - od nepřipravených němců v místní hospodě až po ostražitou patrolu reagující na sebemenší ruch. Flexibilní AI se velmi podobá alternativě z připravované FPSky Medal of Honor: Airborne, se kterou svede Hell's Highway nelítostnou bitvu o pomyslný trůn historických akcí tohoto roku.

Zárukou vizuálního zpracování, jak jsme již výše anoncovali, je Unreal Enginu 3 týmu Epic Games, jež je ušit namíru jak osobním počítačům, tak konzolím nové generace, kde se Brothers in Arms: Hell's Highway objeví také. Na nové dobrodružství 101. výsadkové si ovšem budeme muset počkat ještě pár měsíců, protože se datum vydání posunulo až na druhé čtvrtletí.

 

Právě se děje

Další zprávy