Od jikry až na talíř. Podívejte se na velkochovy pstruhů, kteří nikdy nespatří slunce

Od jikry až na talíř. Podívejte se na velkochovy pstruhů, kteří nikdy nespatří slunce
Chov pstruhů ve velkém si zpravidla spojujeme se soustavou průtočných jezírek napájených horskou bystřinou. V Kořenově v údolí Jizery zahájil v roce 2015 Martin Junek se společníkem Rudolfem Benešem inovativní produkci lososovitých ryb v opuštěných budovách továrny. V recirkulačních nádržích trvá devět měsíců, než plůdek vyklubaný z jiker doroste tržní hmotnosti. Na snímku jsou jikry, kterých si jednou za čtyři týdny nechává chovatel dovézt čtvrt milionu.
Několikadenní plůdek s vaječným váčkem. V recirkulačních nádržích o objemu až 350 metrů krychlových chová tisíce ryb, od plůdku až po tržní velikost, pstruhy a siveny arktické tržní hmotnosti okolo 300 gramů živé váhy a více.
Násada pstruha duhového. "Tento typ chovu má oproti klasickému tu výhodu, že můžeme ryby dodávat po celý rok," říká Junek. "V klasických nádržích pod širým nebem, které přes zimu navíc zamrzají, pstruh pět měsíců v roce v podstatě odpočívá a na váze nabírá minimálně. Tržní hmotnosti tak dosáhne až v druhém roce."
"Pstruhovi se nejlépe daří při teplotách 14-16 stupňů Celsia," uvádí Junek.
Foto: Martin Junek
Radim Klekner Radim Klekner
1. 3. 2019 14:36
Chov pstruhů ve velkém si zpravidla spojujeme se soustavou průtočných jezírek napájených horskou bystřinou. V Kořenově v údolí Jizery zahájil v roce 2015 Martin Junek se společníkem Rudolfem Benešem inovativní produkci lososovitých ryb v opuštěných budovách továrny. V recirkulačních nádržích trvá devět měsíců, než plůdek vyklubaný z jiker doroste tržní hmotnosti.
 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy