Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Musíte chápat zákazníka, až pak se můžete nimrat v instagramu, říká Roger Edwards

komerční článek
14. 9. 2018 15:18
Výstřední britský marketér a boxer bude hvězdou Forum Media, největšího setkání lídrů komunikačního byznysu v Praze.
Roger Edwards
Roger Edwards | Foto: Forum Media

Konference Forum Media nabízí komunikačním profesionálům všechno důležité za jeden den. Zahraniční řečníky, oborové diskuze, workshopy. V úterý 23. října v DOX+ v pražských Holešovicích se budou řešit témata, která po celý rok otevírá týdeník Marketing & Media.

Ten Forum Media pořádá a do Prahy pozval např. šéfa Y&R Europe Andrew Dimitrioua, digitálního existencialistu Simona Moorese nebo bezpečnostního experta Coca-Coly Johna Bearchella. Svoje místo mají i špičkoví domácí manažeři jako je Petr Dvořák z České televize, Marek Singer z TV Prima nebo Michel Fleischmann, prezident Lagardére.

Vstupenky na Forum media objednávejte na stránkách www.forummedia.info, do 20. září za lepší cenu.

Jednou z hvězd oborového setkání je i Roger Edwards, který se po kariéře v nadnárodních korporacích vrhl na obsahový marketing a sociální média. O marketingu si nedělá iluze a radí k němu přistupovat pragmaticky - a zároveň smysluplně.

Co máte za problém s marketingovými strategiemi? Je přece zřejmé, že obor se vyvíjí a že v době digitálních technologií to nejde dělat tak jednoduše, postaru, jako dřív.

No, a v tom to právě je. Když dneska někomu řeknu slovo "strategie", zabouchne mi dveře před nosem. Lidé to nesnášejí, protože se s tvorbou strategií všichni musejí každoročně patlat. Každý rok to musí být o něco složitější než o rok dřív, aby bylo vidět, že se neflákali. Nejrychlejší způsob, jak dnes ztratit zákazníka, je říct mu: "Pojďme dát dohromady strategii."

Problém spočívá v tom, co si pod takovou strategií představujete. Akademický svět učí marketing postaru - mluví o matrixech, SWOT analýzách a bostonské matici. Lidé jsou z toho zmateni. Co s tím?

Víte, často zapomínáme, že marketing není jen komunikace. Je také o tom, kdo je zákazník, o porozumění zákazníkovi, spolupráci na řešení jeho problémů, o nabízení produktu. Místo toho dneska každý říká: "Ha, a teď budeme dělat Twitter!" Žijeme dnes ve světě, kdy prakticky všechno vytváříme digitálně - audio, video, reklamu, obsah. Někdy to ale děláme neskutečně složitě - místo aby nám nové technologie život usnadňovaly, zneužíváme je k tomu, abychom všechno dělali složité. My možná tu komplexnost milujeme, dostaneme za ní pochvalu od šéfa. Ale zákazník to rád nemá. My marketéři dlužíme našim zákazníkům jednoduchost. Právě jednoduchost se dnes stává největší devizou a nejefektivnějším nástrojem - protože to už skoro nikdo neumí. Na mé přednášce na Forum Media se dozvíte, jak dělat marketing jednoduše.

A když to chci vědět už teď?

Potřebujete si položit tři otázky: zaprvé, kdo je můj zákazník - což vám umožní segmentovat trh a dobře zacílit. Zadruhé, jaký je jeho problém - jinými slovy, co ho trápí. A zatřetí, jak já můžu jejich problém vyřešit lépe než kdokoli jiný. A pochopitelně, abyste mohl zodpovědět tuhle otázku, musíte mít odpovídající produkt nebo službu a vědět, co dělá vaše konkurence. Když si zodpovíte tyhle tři otázky, máte před sebou základ marketingové strategie. Pak můžete začít komunikovat se zákazníkem: a to už může být prostřednictvím obsahu, tradiční reklamy, konferencí jako je Forum Media nebo čehokoli jiného včetně sociálních médií. Dokud ale nemáte odpovědi na tyhle tři otázky, nemáte co komunikovat, co říct.

Co dalšího marketérům radí Roger Edwards? Jak podle něho vypadá správná kampaň? Přijďte si ho poslechnout na konferenci Forum Media už 23. října do DOX+. Program a vstupenky na www.forummedia.info.

 

Právě se děje

Další zprávy