Iva Špačková
Aktualizováno 3. 3. 2019 11:07
Jak velká je největší sušenka, kolik váží kolejnice R65, mohou mít ryby modřinu nebo v jakém roce pískala na poslance Dagmar Havlová? To jsou otázky, na něž se musí operátoři informační linky snažit najít co nejrychleji odpověď. Podívejte se, jaké netradiční dotazy dostávají a jak se s nimi dokážou poprat.
1188
- Informační linka 1188 zaznamená každý měsíc zhruba 100 000 hovorů. Většina lidí chce vědět kontakt na konkrétní osobu či firmu, najít vhodného řemeslníka, doktora, ubytování či cestu. Volají na ni však i zákazníci, kteří potřebují poradit klávesou zkratku při psaní na počítači, osvěžit školní znalosti nebo se zeptat vážně či z legrace na věci, na něž by se ve škole zeptat styděli.
- Operátoři linky tak musejí odpovídat například na to, jak se množí ufoni, jak velký otvor potřebují v budce špačci, či jak se jmenuje písnička, v jejímž klipu vystupuje tlusťoch.
- Linka 1188 vznikla v roce 2007 pod Telefónicou O2. V roce 2012 ji v rámci vyčleněné společnosti Informační linky koupila investiční skupina KKCG. Od roku 2016 provozuje linku společnost Conectart, která vznikla spojením firem Informační linky a Dircom.
- Na dotazy volajících odpovídá 150 zaměstnanců.
- "Sazba za volání se řídí ceníkem jednotlivých mobilních operátorů a poskytovatelů telekomunikačních služeb. Hovor je nejčastěji odbaven kolem minuty a půl až dvou minut," říká manažerka komunikace Barbora Tillová. Operátoři O2 a Vodafone si například za každou započatou minutu účtují téměř 35 korun.
Na následujících stránkách vám ukážeme příklady 50 nejbizarnějších dotazů, na něž operátoři odpovídají.