V rámci snížení kapacity se změní na vybraných linkách letové časy. Jinde letů oproti naplánovanému provozu ubude, případně se provoz linek dokonce dočasně pozastaví.
V těchto případech nabídnou aerolinky zákazníkům, kteří byli dotčeni těmito změnami překnihování na jiné lety. V případech, kdy bude jejich let zrušen a zákazníci nevyužijí možnost překnihování, pak vrátí peníze.
Jakých konkrétních linek a destinací se má omezení týkat dopravce neuvedl. Smartwings mají ve flotile celkem 7 letadel Boeing 737 MAX 8 a dalších devět měla společnost obdržet do začátku letní sezóny. Nová letadla Boeing 737 MAX 8 tak měla v letní sezoně činit zhruba jednu třetinu flotily.
"Tato situace, do které se letecké společnosti a naši klienti dostali, nás velice mrzí, o to víc, že jsme jí nezavinili. Děláme maximum pro minimalizaci dopadů, které uzemnění letadel Boeing 737 MAX 8 má na náš letový provoz a cestovní plány našich cestujících, a také proto, abychom zabránili dalším případným škodám," říká člen představenstva a generální ředitel Smartwings Roman Vik.
Provoz letadel Boeing 737 MAX kvůli březnové nehodě v Etiopii zakázala Evropská agentura pro bezpečnost létání (EASA). Stejně reagovala i řada dalších zemí.
"Vzhledem k rozsahu dopadů, které globální "uzemnění" letounů na naši společnost má, se tak není možné se nepříznivým efektům zcela vyhnout. Společnost Smartwings se omlouvá za nepříjemnosti všem zákazníkům, kteří budou dotčeni případnými změnami," dodávají aerolinky ve svém prohlášení.