Pro realitní trh nastávají těžké časy a může za to nejen letošní zvýšení DPH, ale i celková stagnace oboru stavebnictví a dopad finanční krize. Bytové komplexy zůstávají nedokončené a ty, které se podaří zkolaudovat, bojují s malým zájmem zákazníků. Většina těch, kteří plánovali investovat do nového bydlení, si již nemovitost koupila před koncem roku s nižší sazbou DPH. Navíc se trh momentálně nachází v útlumu, hlavní sezóna v nákupu realit totiž připadá na jarní a letní měsíce.
Mimo sezónu, tedy během podzimu a zimy, bývají zájemci o nákup domu nebo bytu hlavně lidé po rozvodu, mladé páry nebo studenti. Zkrátka ti, kteří potřebují bydlení zařídit co nejrychleji a snaží si ušetřit nekonečné hledání a porovnávání jednotlivých nabídek. Právě proto se vyplatí upravit způsob propagace vaší reality přesně na míru této cílové skupině. Nejsnadnější cestou je bonus, který přenecháte společně s bytem. Ať už je to mírná sleva nebo okamžité převzetí, každá nadhodnota přitáhne pozornost. Skvěle funguje přenechání nábytku nebo spotřebičů, což přiláká nejvíc zájemců o rychlé stěhování do připraveného bytu.
Pokud plánujete prodat dům nebo byt během hlavní sezony v letních měsících, musíte se pro změnu vypořádat se silnou a početnou konkurencí. S teplotami se mění i spektrum kupujících, přichází doba rozvážných zájemců s rozhledem v oboru, kteří upřednostňují kvalitu a pohodlí před rychlým jednáním a slevami.