Bourání části D3 kvůli železničnímu tunelu bude mít na řidiče malý dopad, řekl Kupka

ČTK ČTK
29. 11. 2023 16:02
Bourání části D3 kvůli železničnímu tunelu bude mít na řidiče malý dopad, řekl Kupka

Práce, při nichž se kvůli stavbě železničního Chotýčanského tunelu bude muset zbourat část hotové jihočeské dálnice D3 Ševětín - Borek a postavit znovu, bude mít na motoristy malý dopad. Novinářům to dnes na konferenci v Ústí nad Labem řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Při stavbě tunelu se bude jezdit vždy ve dvou pruzích, jen budou zúžené. Kdyby silničáři postavili spolu s úsekem dálnice i takzvaný hluchý most pro tunel a železnice by pak vedla jinudy, vznikla by škoda za desítky milionů Kč, řekl Kupka.

"V roce 2011, kdy padlo rozhodnutí, bylo potřeba pokračovat s přípravou dálnice D3. Ta je v tom území nezbytně nutná a nebylo jasné, kudy přesně povedou koleje toho modernizovaného úseku (železnice). Chápu kolegy, kteří se tím zabývali, že nerozhodli o umístění toho takzvaného hluchého mostu, kudy by mohla železnice vést. Co by potom dělali, kdyby se nepodařilo takové řešení v tom území umístit? To by byly vyhozené peníze a škoda v řádu desítek milionů korun," řekl ministr.

Jak dlouho bude provoz na D3 při stavbě tunelu omezený, není jasné. Chotýčanský tunel bude součástí IV. železničního koridoru. Povede pod dálnicí. Bude tak nutné část hotové dálnice zbourat a pak postavit znovu. Jde o stovky metrů dálnice. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevřelo část dálnice D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,7 kilometru v prosinci 2019. Stavba stála 1,6 miliardy korun.

Ministr požádal projektanty a investory, aby stavební práce měly co nejmenší negativní dopad na dopravu. "S ohledem na to, že šířkové poměry dálnice jsou dobré, bude možné dopravu (při stavbě tunelu) v jednom i druhém směru vést ve dvou pruzích, byť budou zúžené. I s ohledem na intenzitu dopravy by to žádným dramatickým způsobem nemělo na motoristy dopadat. Nejprve se bude stavět v jednom pásu, vybudujeme hloubený tunel, překryjeme ho dálnicí, pak tam přeneseme dopravu z toho původního pásu," popsal Kupka.

 

Právě se děje

Další zprávy