V jakých autech bude brzy jezdit celá Evropa? Letos se ukáže nový Superb i Kodiaq

Jednou z designově výrazných novinek letošního roku je Hyundai Kona druhé generace.
Italský Abarth přichází do doby elektrické, a protože se od začátku zaměřoval na úpravy Fiatu 500, byla jen otázka času, kdy si vezme do parády elektrickou 500e. Design je klasicky odlišený jinými nárazníky nebo koly, podobně jako běžné 500e chybí i Abarthu typická maska s nasávacími otvory. Elektromobil je nepotřebuje. Pod karoserií je 42kWh baterie a 114kW elektromotor. Abarth tvrdí, že z 0 na 100 km/h zrychluje hatchback za sedm vteřin, pružnost ve městě by ale měla být lepší než u benzinového modelu 695.
V polských Tychách bude americký Jeep vyrábět své první elektrické SUV. Jmenuje se Avenger a technicky vychází z Opelu Mokka nebo Peugeotu 2008, které letos čeká průběžná modernizace. To znamená výkon 115 kW, baterii s kapacitou 54 kWh a dojezd asi 400 km na jedno nabití. Na některých trzích se pak ani ne 4,1 metru dlouhé SUV dostane do prodeje i s přeplňovanou benzinovou dvanáctistovkou, elektrický pohon má každopádně hrát prim. Pohon všech kol Avenger zatím nemá, určité náznaky ale dávají tušit, že to nemusí být situace konečná.
Kadjar nesplnil očekávání Renaultu, jeho nástupce tak vypadá zcela jinak a jmenuje se zcela jinak. Kompaktní SUV si říká Austral, délkou přesahuje 4,5 metru a designem karoserie i interiéru odpovídá posledním modelům značky v čele s elektrickým Méganem. Pod kapotou jsou zatím dva mildhybridy založené na přeplňované benzinové třináctistovce, během roku se objeví i klasický hybrid. S pohonem všech kol se zatím nepočítá, ceník pak obsahuje čtyři výbavy a ceny od 770 tisíc korun. U prodejců se Austral objeví v březnu.
Volkswagen uvede na trh i druhou generaci pick-upu Amarok, který vznikl ve spolupráci s Fordem. Technicky je to auto prakticky shodné s Rangerem, vizuálně se ale VW snažil svůj model co nejvíce odlišit. V Česku se bude druhý Amarok nabízet jen se čtyřdveřovou kabinou a naftovými motory: podle výbavy bude pod kapotou dvoulitrové TDI se 125 nebo 151 kW, respektive třílitrové šestiválcové TDI s výkonem 177 kW. To má standardně desetistupňový automat, ke slabším motorům se dodává i šestistupňový manuál. Pohon všech kol je samozřejmostí, na výběr bude pět výbav a ceny od 1 052 708 korun s daní.
Foto: Hyundai
Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 1. 2023 6:02
Ačkoliv prodeje nových aut v Evropě padají, automobilky s představováním nových modelů rozhodně nepoleví. I pro letošní rok mají připravenou celou řadu novinek od malých až po ty nejluxusnější vozy. V následující galerii jsme vybrali některé zajímavé novinky, které se v roce 2023 dostanou na trh, případně zažijí svou světovou premiéru.
 

Právě se děje

Další zprávy