Elektrická alternativa Octavie Combi z Německa. Opel Astra poprvé jako elektromobil

Opel Astra přijíždí v plně elektrické verzi i s karoserií kombi.
Foto: Opel
Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 11. 2022 15:48
Už v roce 2028 chce mít Opel ve své evropské nabídce jen elektromobily, což ho nutí elektrifikovat i letité bestsellery. Po Corse teď přišla řada na Astru, která se vedle hatchbacku bude rovnou prodávat i jako kombi. Postupně se tak rozšiřuje nabídka elektrických kombíků, které budou nejspíše čím dál častěji tvořit alternativu k populárním naftovým modelům.

Zatímco elektrická Corsa, Mokka nebo Combo používají k odlišení od spalovacích variant jednoduchou příponu "-e", u Astry se Opel rozhodl jít cestou označení "Electric", tedy v překladu elektrický. Přitom bezemisní pohon na první pohled kompaktní model do světa nijak výrazně na odiv nedává: nabíjecí konektor je tam, kde u benzinové verze hrdlo nádrže, stejná je i čelní maska a až na detaily i provedení interiéru.

Až tichá jízda tedy naplno odhalí, co je vlastně tato Astra zač. Technikou ale nepřekvapí, podobně jako v září odhalený elektrický Peugeot e-308 na stejné platformě má Opel trakční elektromotor s výkonem 115 kW a 54kWh baterii uloženou pod podlahou. Využitelných je z této kapacity 51 kWh.

Německá automobilka udává na jedno nabití dojezd 416 kilometrů a spotřebu 12,7 kWh/100 km. Maximální nabíjecí výkon u stejnosměrného proudu je pak 100 kW, což je u elektrických aut koncernu Stellantis víceméně neměnný základ. Na 80 procent kapacity se tak baterie dostane zhruba za půl hodiny. Využít lze i pomalejší nabíjení standardní 11kW třífázovou palubní nabíječkou.

Pro rodiny bude důležité, že kombík označovaný spojením Sports Tourer ztratil přechodem na plně elektrický pohon jen malou část své praktičnosti. Kufr má stále 516 až 1553 litrů, přišel tak vlastně jen o prostor pod podlahou. Na zadních sedadlech by se pak místo ani přechodem na elektřinu změnit nemělo.

V Německu bude Astru Electric možné objednávat na jaře příštího roku, kombi ho bude následovat na podzim. V Česku se objednávkové knihy otevřou ve druhé polovině příštího roku.

Mimo technicky totožný Peugeot e-308 SW je zatím jediným známým konkurentem elektrické Astry Sports Tourer čínský MG5. Ten se na mnoha evropských trzích už prodává, do Česka se dostane nejspíše v květnu nebo červnu příštího roku. Třeba v Německu se nabízí ve dvou verzích: jedna má 130 kW a 50,3kWh baterii, druhá 115 kW a 61,1kWh baterii. Ta ujede na jedno nabití kolem 400 kilometrů. Kufr čínského kombi pak pojme 479 až 1367 litrů nákladu. Na německém trhu se základní MG5 prodává za v přepočtu 777 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy