Všechna zpožděná zavazadla z posledních dnů byla z pražského Letiště Václava Havla odeslána do cílových destinací a zbývající jednotky zavazadel pošle ještě v průběhu čtvrtka. Původní informaci o odeslání všech zavazadel aktualizovala v poledne mluvčí letiště Klára Divíšková. Problémy s výdejem zavazadel na příletech ale stále trvají a cestující musí na kufry čekat mnoho hodin. Podle představitelů letiště je důvodem přetíženost vzdušného prostoru, zpoždění spojů, i nedostatek pracovníků, kteří se o odbavení zavazadel starají.
Letiště podle Divíškové upřednostňuje nakládání zavazadel na odlety, aby cestující nebyli v cílových destinacích bez osobních věcí. "Zbylá zpožděná zavazadla chybí cestujícím v destinacích, kam se z pražského letiště nelétá denně," řekla ČTK. Letiště je pošle ještě v průběhu čtvrtka, doručení cestujícím ale závisí na smluvních handlingových společnostech v konkrétních destinacích, dodala mluvčí.
Na zpožděná zavazadla v Praze není podle Divíškové nutné čekat na letišti. Doporučuje vyplnit reklamační formulář, na základě kterého pak handlingová společnost Czech Airlines Handling (CSAH) pošle zavazadla na své náklady na adresu uvedenou ve formuláři, a to do jednoho až tří pracovních dnů.
O předpokládané délce zpoždění zavazadel na konkrétních letech se cestující dozvědí po příletu z informační tabule u výdeje zavazadel. Podle Divíškové jsou na místě k dispozici pracovníci letiště, na které se cestující mohou obrátit s dotazy a kteří jim mohou pomoct například vyplnit reklamační formulář. Aktuální informaci o odhadované délce zpoždění vykládky v Praze Divíšková nemá.
Letiště podle Divíškové dál pokračuje v náborech pracovníků nakládky a vykládky. V důsledku přetížení letového provozu se ale spoje stále zpožďují. "Průměrné zpoždění příletů je kolem jedné hodiny, u odletů je to téměř 50 minut," uvedla Divíšková. Tím se provoz kumuluje do špiček, ve kterých musí letiště upřednostnit právě nakládku zavazadel.